"Green on the Outside Red on the Inside" - תערוכת יחיד חדשה - אוצרת: שלומית ברויר. פתיחה: יום שישי, 17.3.17, שעה 12:00 - גלריה בסיס, בית ספר בסיס לאמנות, הרצליה "ירוק בחוץ אדום בפנים", הינה תערוכת יחיד חדשה של האמנית טל אמיתי-לביא. העבודות אשר יוצגו בתערוכה מושפעות באופן ניכר מהדיאלוג המתמשך של האמנית עם תולדות האמנות, כאשר היא דנה בתמות שונות של ייצוג, אסתטיקה, סוגות, אופני פירוק-הרכבה ויחסי פנים-חוץ, תוך מבט ביקורתי, רפלקסיבי או הומוריסטי.

כלים
צילום: יובל
צילום: יובל

 

בתערוכה הנוכחית, אמיתי-לביא ניגשת לשתי סוגות עיקריות, "טבע דומם" ו"ציור נוף", שלא אחת ממוקמות בתחתית ההיררכיה האקדמית של תולדות האמנות, בין היתר, מאחר שהן נטולות נרטיב. כמו באדריכלות נוף או, לחילופין, בבימוי סצנה בתלת-ממד של "טבע דומם", מציבה אמיתי-לביא בחללי התערוכה לוח פרספקס גדול-ממדים, שאליו הצמידה גומיות ואקום מלאות בצבעי אקריליק. באופן המזכיר את נקודות הצבע המבודדות של הדוויזיוניסטים או הפוינטליסטים, כתמי הצבע של אמיתי-לביא מתמזגים זה עם זה לכדי תמונת נוף מרהיבה של יער אירופי, שמלאכת הכנתה העמלנית בסטודיו מזכירה אף היא את הפרקטיקה הפוינטליסטית. למרגלות היער המלאכותי היא מפזרת יציקות גבס של אבטיחים צבועים, מנוקבים ומחורצים המתגוללים על הרצפה כראשים כרותים זהים, חסרי הבעה, מעין גרסה מקומית וגרוטסקית של הדלועים החלולים של ליל כל הקדושים או ככדורי משחק "מפונצ'רים".

טל אמיתי-לביא היא אמנית רב-תחומית היוצרת ברישום, בציור, בפיסול ובמיצב. סיימה בהצטיינות את לימודיה במדרשה ואת לימודי התואר הראשון בתכנית הרב-תחומית באמנויות, אוניברסיטת תל אביב. כמו כן, בעלת תואר שני מטעם החוג לאמנות יצירה, אוניברסיטת חיפה. עבודותיה הוצגו בתערוכות יחיד, ביניהן בגלריית הקיבוץ, מוזיאון ינקו-דאדא, גלריה נגא וגלריה שלוש, ובתערוכות קבוצתיות בארץ ובחו"ל בין היתר במוזיאון ישראל, מוזיאון תל אביב, מוזיאון פתח תקווה, מוזיאון חיפה, מוזיאון בת ים, הביאנלה לרישום (ירושלים), גלריה סטדמן (ניו ג'רזי), ארסנלה (ונציה) ועוד. עבודותיה נמצאות באוספים ציבוריים ופרטיים כמו אוסף מוזיאון ישראל, אוסף הכנסת, אוסף משפחת ברנדס, אוסף עמי וגבי בראון, אוסף בנק הפועלים ועוד.

בחלל הפרויקטים, בסמוך לתערוכתה של אמיתי-לביא, תוצג תערוכת מחווה - משה גרשוני 2017-1936, עבודות מאוסף בנו כלב.