עורך דין דוד גולן

דוד גולן נחשב לאחד מבין הפרקליטים הידועים, הוותיקים והטובים ביותר בארץ בתחום התעבורה. בזכות היותו תובע משטרתי בעברו, עורך דין דוד גולן מכיר את תחום התעבורה מאל"ף ועד תי"ו וזה הופך אותו לעורך דין בקיא מאוד בתחום ולאויב מושבע של התובעים בבית המשפט. אנשים רבים, וביניהם גם מפורסמים, פונים לגולן בבקשה לעזרה כאשר הם מסתבכים עם החוק, בעודם יודעים שהוא המומחה הטוב ביותר שאפשר למצוא בתחום.

כלים
עורך דין דוד גולן
עורך דין דוד גולן

מהם דיני תעבורה?

כדי שנבין מה גדולה עבודתו של עורך דין דוד גולן, נראה תחילה מהם דיני תעבורה. באופן כללי, דיני תעבורה עוסקים בכל הקשור לכללי התעבורה המתנהלת על יבשה. היא עוסקת בעבירות כמו נהיגה בשכרות, תאונות דרכים בדרגות שונות, התנהגות בלתי נאותה בכבישים (כמו נהיגה בקלות ראש או אי שימת לב לסימנים המעידים בכבישים), תאונות פגע וברח, עבירות על נהיגה במהירות מופרזת, פסילת רישיון נהיגה או כללי נהיגה באופניים חשמליים. בנוסף, לפי דיני התעבורה, קיימים שלושה יסודות נפשיים בסיסיים הנדרשים כדי לבצע עבירת תנועה: מחשבה פלילית לביצוע עבירה, מודעות או חוסר התייחסות לרכיב התנהגותי ורשלנות וחוסר אחריות בנהיגה.

עורך דין למפורסמים

עו"ד דוד גולן מכונה בפי לא מעטים העורך דין של סלבריטאים. הוא ידוע כמי שעזר למפורסמים כמו דוגמניות וזמרים לצאת בשלום מהתסבוכת שנקלעו אליה עם משטרת התנועה. כך לדוגמה, הצליח גולן לזכות את הדוגמנית אילנית לוי שנהגה ברכבה במהירות גבוהה מאוד של 170 קמ"ש. אפשר גם לציין את המקרה של הדוגמנית נטלי דדון אשר נהגה ברכב בשכרות. גולן אמנם לא הצליח לזכות אותה, אך היא הורשעה בסופו של דבר בסעיף קל שכלל רק נהיגה בהשפעת אלכוהול. למוטב לציין שרק עורך דין המכיר היטב את דיני התעבורה כמו גולן יכול להוריד את סעיף השכרות לסעיף קל של נהיגה בהשפעת אלכוהול. כך קרה גם במקרה של אייל גולן, שהורשע אף הוא בסופו של דבר בנהיגה בהשפעת אלכוהול ולא בנהיגה בשכרות.

ההתמחות של עורך דין דוד גולן

עו"ד דוד גולן סיים את לימודי המשפטים שלו באוניברסיטה העברית בירושלים ב-1976. הוא החל את דרכו כתובע משטרתי של ענף התנועה בתל אביב, צבר ניסיון רב בדיני תעבורה ועוסק בתחום זה כבר למעלה משלושים שנה. גולן מאמין גדול בייחודיות, אמינות, מקצועיות ויושר המושתתים על סמך הניסיון הרב בנצבר לאורך השנים. קווים מנחים אלה הם המאפשרים לגולן לקבל על עצמו מקרים מסובכים מבחינה משפטית, להגיע להחלטות הנכונות ולזכות את לקוחותיו, או במקרים מסוימים להקל בסעיף בפסק הדין. לגולן קיים גם היתר מיוחד לשמש סניגור בבית דין צבאי לתעבורה בפרט ובבתי דין צבאיים בכלל, בהתאם לחוק השיפוט הצבאי משנת התשט"ו.

המשרד של עו"ד דוד גולן

כיום מנהל עורך דין דוד גולן משרד עצמאי עם אשתו, איילת גולן, עורכת דין אף היא. זהו המשרד היחיד בארץ שעוסק בכל דינה התעבורה באופן בלעדי. לזכות המשרד ולזכותו של גולן אפשר לזקוף זיכויים בתיקים מורכבים במיוחד הכוללים גם תקדימים בשאלות מסבכות בדיני התעבורה. המשרד עוסק במגוון נושאים בתחום התעבורה, הכוללים: תאונות דרכים, נהיגה במהירות אסורה, עבירות נהיגה שונות שבוצעו ללא רישיון בתוקף, עבירות נהיגה שבוצעו ללא רישיון רכב או ביטוח, ביטול של פסילות עד תום התהליכים, שחרור ממעצר, ביטול של פסילות מנהליות, בקשות עבור חישוב פסילה, הסדרי טיעון, ניהול הוכחות בסוגים שונים של עבירות (דוגמת קנס עבור עבירה קלה או תאונות דרכים קשות). הפעילות של המשרד לדיני תעבורה מתפרשת על פני כל הארץ מהצפון ועד הדרום בכל סוגי בתי המשפט: מחוזיים, צבאיים, בית המשפט העליון. העבודה גם מתבצעת מול גורמים כמו משרד הרישוי, שירות בתי הסוהר ומשרד התחבורה.