תתכן בקרוב הצבעה גם במפלגת העבודה - האלוף (מיל') ד"ר יום טוב סמיה החל להחתים את חברי וועידת המפלגה על יוזמה לפריימריז פתוחים לראשות העבודה לא רק דיבורים. אחרי ההצבעה אמש בוועידת מרצ, ייתכן כי בקרוב תתכנס גם וועידת מפלגת העבודה להכריע על מעבר לפריימריז פתוחים. האלוף במיל' יום טוב סמיה, חבר מפלגת העבודה, החל לאסוף חתימות מחברי וועידת מפלגת העבודה על הצעתו לפריימריז פתוחים לראשות המפלגה.

האלוף במיל' ד"ר יום טוב סמיה. תמונה: יוטיוב
האלוף במיל' ד"ר יום טוב סמיה. תמונה: יוטיוב

 

ראשון החותמים היה השר לשעבר, אופיר פז פינס, שהצטרף ליוזמתו של סמיה וחתם על הצעתו. בימים אלו עורך סמיה חוגי בית בכל רחבי הארץ ומנסה לשכנע את חברי וועידת המפלגה להצטרף להצעתו לקיום פריימריז פתוחים ולהצביע נגד הצעת המזכירות שתעלה בסוף החודש הקובעת כבר מעכשיו את הליכי הבחירות.

אם יצליח סמיה להחתים את כמות החברים הדרושה, תערוך וועידת המפלגה הצבעה וייתכן ותתקדם לפריימריז פתוחים לראשות המפלגה. על פי הצעתו של סמיה, המפלגה תבחר את ראש המפלגה בפריימריז פתוחים, אך בחירת חברי הכנסת תישאר בידי מתפקדי המפלגה.

במכתב ששלח סמיה לחברי וועידת המפלגה כתב: "אני, אלוף (מיל'), ד"ר יום-טוב סמיה, פונה באופן אישי אל כל אחת ואחד מכם, כי אני סבור שיש רק דרך אחת להחליף את שלטון נתניהו והימין הקיצוני – פריימריז פתוחים לראשות המפלגה, מבלי לוותר על כוחכם לבחור את הרשימה לכנסת. רק כך נוכל לשנות את הדוגמה המחשבתית שנוצרה בציבור ואני קורא לכם להצביע נגד הצעת המזכירות לפריימריז סגורים, בהצבעה שתיערך ב-3 ביולי".

עוד הוסיף: "אני מאמין כי הדרך לקבל מחדש את אמון הציבור היא לאפשר לו להחליט מי יוביל את המפלגה והמחנה כולו לניצחון. מול ההקצנה והיעדר הממלכתיות של הממשלה, זה הזמן שלנו להתאחד ולאפשר לציבור להכריע סביב השאלה: מי יתמודד על ראשות הממשלה. רק כך, תוך קבלה מוחלטת של אמון הציבור, נצליח להחזיר את האמון במפלגה ובמחנה ולהעמיד את המועמד הראוי ביותר לראשות הממשלה".

סמיה גם קרא לעצור את המאבקים הפנימיים: "זה לא הזמן לשחוק את כוחנו במאבקים פנימיים. לא הפעם. יש יותר מדי על הכף. עלינו להסתכל קדימה, אל הציבור המיואש מהיעדר האלטרנטיבה השלטונית. בואו ניצור יחד את המהפך ונצא לפריימריז פתוחים לראשות מפלגת העבודה. כך ניתן למנהיג הבא את הלגיטימציה המלאה מגוש המרכז הדמוקרטי, לנצח את הייאוש ולהחזיר את התקווה".