תם עידן הקראוונים והאוהלים בחוף הדרומי של אילת - בפסח הקרוב ייהנו הרוחצים והצוללים מרצועת חוף פנויה - בחוף הדרומי של אילת. בפסח הקרוב, במהלכו צפויים לפקוד את העיר אילת עשרות אלפי נופשים, יזכו הרוחצים והצוללים ליהנות מרצועת חוף פנויה באורך 1 ק"מ, בחוף הדרומי - מחוף סנובה ועד למעבר הגבול טאבה. לא עוד עשרות קרוואנים, אוהלים ושאר מחסות אלא רצועת חוף פנויה עם שונית אלמוגים מדהימה, שלאורכה יוצבו מספר הצללות ושירותים כימיים.

כלים
בפסח הקרוב ייהנו הרוחצים והצוללים מרצועת חוף פנויה
בפסח הקרוב ייהנו הרוחצים והצוללים מרצועת חוף פנויה

בנוסף לאיסור הצבת קרוואנים ומחסות, בקטע החוף האמור תוגבל גם חניית רכבים לאורך הרצועה, זאת על מנת למנוע חנייה ממושכת של העוברים את הגבול למצרים. כן תותר חניה בין השעות 6:00-21:00 לטובת באי החוף שייהנו ממנו.

ההחלטה בהתאם לחוק העזר לאילת (איסור לינה, הקמת מחסות והבערת אש על שפת הים ובשטחים ציבוריים) התשמ"ב 1982, התקבלה בהתאם למדיניות הנהלת העירייה הרואה בחופי אילת, משאב לאומי ונכס ציבורי המיועדים לשימוש כלל תושבי העיר ואורחיה וכחלק מפעולות העירייה להשמיש עוד ועוד חופים לאורך מפרץ אילת, דוגמת פינוי חוף מפרץ השמש מדרי חוף, הסרת מבנים לאורך החופים ובקיץ הקרוב גם פתיחת קטע חוף משטח קצא"א באורך 500 מטרים לטובת הציבור הרחב. מטרת ההחלטה, כאמור למנוע את התמונה העגומה של רצועת חוף התפוסה כולה על ידי מחסות וקרוואנים לצד עשרות רכבים, גנרטורים וכיו"ב, ובכך לצמצם ככל הניתן, פגיעה בשונית האלמוגים הסמוכה ולהסדיר שימוש ראוי בחוף הדרומי שהוא מאוצרות הטבע של מפרץ אילת.

כחלק מהיערכות לפינוי הרצועה, החל מהשבוע יפקדו את קטע החוף, סיירי סיירת תיירות בעירייה ופקחי רט"ג, אשר יתריעו בפני בעלי הקרוואנים והאוהלים על דרישה לפנות את קטע החוף. לנופשים באוהלים ובקרוואנים, תותר הצבתם בקטע הרצועה שבין חוף המגדלור לחוף סנובה ולאורך חוף מפרץ השמש בצד המזרחי של מפרץ אילת מעבר לקו הבולדרים. עיריית אילת באמצעות גורמי הפיקוח והאכיפה, תמשיך לבצע כל פעילות שתמנע התיישבות בחופים ובכך לאפשר לתושבי אילת ואורחיה ליהנות ממשאב הטבע בו התברכה העיר אילת.