לאחר שהיה הראשון להקים יקב באילת הגשים תושב העיר – אורי שחר חלום והקים את הכרם הראשון באילת. אורי שחר, תושב העיר אילת ובעל יקב מקומי בו הוא מייצר יינות עטורי פרסים, חנך היום את הכרם הראשון באילת הממוקם בכניסה לעיר מול קיבוץ אילות. ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי, שליווה את תהליך ההקמה מראשיתו, זכה לשתול את הגפן הראשונה בכרם המשתרע על שטח של 18,000 מ"ר בה יישתלו 3,000 גפנים.

כלים
אורי שחר, תושב העיר אילת בעל הכרם
אורי שחר, תושב העיר אילת בעל הכרם
"על זה נאמר רק החולמים מגשימים" אמר ראש העירייה והוסיף, כי אורי שחר הוא דוגמא ליזם שחלם, האמין והגשים.

הוא תושב העיר משנת 1959, יינן מדופלם ובעל יקב מקומי הראשון באילת – יקב הים האדום אותו פתח בשנת 2002 ובו הוא מייצר יין בהיקף של 6,000 בקבוקים בשנה. משנת 2008 משתתפים יינותיו של אורי בתחרויות יין בינלאומיות וזכו עד כה ב - 24 מדליות. כך לדוגמא, זכה יין הקברנה של אורי במדליית הזהב היוקרתית בתחרות יין בינלאומית שהתקיימה בשנת 2011 בעיר פראג שבצ'כיה. הזכייה במדליית הזהב זיכתה את שחר להטביע את חותם המדליה על תגית בקבוקי היין, אשר נושאת את השם – יקב הים האדום. גם יין השיראז של אורי זיכה אותו במדליית כסף בתחרות היין הבינלאומית – טרווינו 2009 שנערכה באילת, בה השתתפו למעלה מ – 700 יינות מיקבים שונים בעולם. כאמור, במרוצת השנים זכו יינותיו של אורי בתחרויות יין יוקרתיות ברחבי העולם כולו, דבר שזיכה אותו להיכנס לספר 1,000 היינות הטובים בעולם.

בשנים האחרונות בסיוע ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי, פעל אורי לממש את חלומו להקים יקב שיהווה אטרקציה מקומית לתושבי העיר ואורחיה. בסיוע וליווי של ראש העירייה, הקצה מינהל מקרקעי ישראל שטח לטובת הקמת הכרם בכניסה הצפונית לעיר מול קיבוץ אילות והשטח הוגדר כשטח חקלאי. היום (ג') זכה אורי לחנוך את הכרם, בו יישתלו בשבוע הקרוב 3,000 גפנים שיניבו פירות בקיץ 2019. בסמוך לכרם הקים אורי יקב, בו יתבצע הליך ייצור היין, כאשר המטרה היא להפוך את המקום לאטרקציה תיירותית כולל סיורים בכרם וביקב ומרכז מבקרים.

עדכונים אחרונים

פבר 28, 2024

נגד הזרם

מתכונים
אוק 31, 2023

אופים באהבה

מתכונים
סלמון כשר
אוק 26, 2023

האם דגים צריכים שחיטה?

מתכונים