שרת המשפטים איילת שקד והרב הראשי לישראל הרב דוד ברוך לאו מרימים כוסית לפסח - שרת המשפטים איילת שקד בביקורה בבורסת היהלומים: "אני שמחה להיות כאן ולו בשביל להרגיש מעט מן הזוהר. כשרת המשפטים יש לי הרבה מה ללמוד מכם" שרת המשפטים, ח"כ איילת שקד והרב הראשי לישראל, הרב דוד ברוך לאו, היו אורחי הכבוד באירוע חגיגי שערכה הנהלת בורסת היהלומים ברמת-גן, ביום חמישי האחרון (ה 6.4) לכבוד חג הפסח.

שמואל שניצר, יורם דבש, איילת שקד, קובי קורן. צילום: בן פרידמן
שמואל שניצר, יורם דבש, איילת שקד, קובי קורן. צילום: בן פרידמן

 

את האירוע פתח נשיא בורסת היהלומים מר יורם דבש, בברכה לחג הפסח המסמל את היציאה מעבדות לחירות. דבש עדכן את חברי הבורסה כי לאחרונה התקבל האישור של עיריית רמת גן על הקמת מפעל לעיבוד יהלומים גדולים ובנוסף שהעבודה על שני הבניינים החדשים שיתווספו למתחם הבורסה הינה בעיצומה.

אחרי נשיא הבורסה דיברה שרת המשפטים איילת שקד, שאמרה: "אני שמחה לבקר בבורסת היהלומים ולו רק בשביל להרגיש מעט מן הזוהר."

לדבריה: "תעשיית היהלומים נחשבת לאחת התעשיות המפוארת של מדינת ישראל. מדינה קטנה ללא מחצבים וללא יהלומים והצליחה להפוך לשחקן החשוב ביותר בתעשיית היהלומים העולמית". השרה שקד אף ציינה ששמעה שהמערכת המשפטית של בורסת היהלומים הינה יעילה ביותר ועובדת במהירות.

לאחר ששרת המשפטים סיימה את דבריה, בירך הרב הראשי לישראל, הרב דוד ברוך לאו את חברי הבורסה וציין כי זו מסורת ארוכת שנים, שאביו, הרב ישראל מאיר לאו החל בה – הרב הראשי מגיע לברך את חברי בורסת היהלומים לקראת חג הפסח. עוד ציין הרב דוד לאו כי הוא קשור לבורסת היהלומים בקשרי נישואין והוא גאה על כך מאוד ומרגיש כחלק ממשי מחברי הבורסה.

לפני הרמת הכוסית, אירח הנשיא יורם דבש את השרה שקד בחדרו וסיפר לה אודות בורסת היהלומים. הנשיא שיתף את השרה בהווי היהלומן והראה לה חבילת יהלומי גלם (שלא עברו ליטוש) וסיפר לה שהוא מתייחס ליהלומים כמו לבני אדם ושלכל יהלום יש אפילו שם: זו רבקה, זו ענת....

עוד לקחו חלק באירוע הרמת הכוסית לקראת הפסח יו"ר מכון היהלומים מר שמואל שניצר, נשיא התאחדות היהלומנים מר קובי קורן, נשיאי בורסת היהלומים בעבר ו-3,000 חברי ועובדי בורסת היהלומים.