ראש ממשלת מדינת גוג'אראט בהודו, ויג'אי רופאני, ערך ביום א' (01/07/2018) ביקור רשמי בבורסה הישראלית ליהלומים ברמת גן. לדברי רופאני: "זה הביקור הראשון שלי בחו"ל ובחרתי בישראל כדי ללמוד מישראל ומהמנהיגות החזקה של ממשלת ישראל. אנו בטוחים שהידידות בין המדינות יכולה להגיע רחוק. תעשיית היהלומים מהווה חלק מרכזי מהיחסים בין ישראל והודו, לכוח האדם המיומן וההצלחה של הענף יש חלק מרכזי ביחסים בין המדינות".

בתמונה משמאל לימין קובי קורן, בועז מולדבסקי, ויאגי רופאני, יורם דבש ודני טל (צילום: אפי שמח)
בתמונה משמאל לימין קובי קורן, בועז מולדבסקי, ויאגי רופאני, יורם דבש ודני טל (צילום: אפי שמח)

רופאני התקבל בבורסה ע"י נשיא בורסת היהלומים הישראלית, יורם דבש, יחד עם נשיא התאחדות תעשייני היהלומים, מר קובי קורן, יו"ר מכון היהלומים, מר בועז מולדבסקי, מ"מ הנשיא, מר חזי בלום וחברי הנהלה נוספים. נשיא הבורסה הישראלית פנה לרופאני וביקש התערבותו בביטול מס על הכנסת יהלומים מלוטשים להודו

במסגרת הביקור העלה יורם דבש, ראש הבורסה הישראלית, בפני רופאני את בעיית המס על סחורות מלוטשות הנכנסות להודו, מס העומד כיום על 6% ומקשה מאוד על יהלומנים הודים הרוכשים יהלומים מלוטשים בארץ ולחילופין גם על היהלומנים הישראלים המבקשים לקיים סחר עם עמיתיהם ההודים.

דבש אמר לרופאני כי בהתאם להסכמי סחר חופשי הקיימים בעולם, אין סיבה שמס מסוג זה ימשיך להתקיים. עוד ציין דבש, כי בשיחות שהוא קיים עם בכירים בבורסה ההודית עלה כי האינטרסים להורדת המס משותפים הן להודים והן לישראלים. רופאני הבטיח שיתערב בנושא ויתמוך בו מתוך ראיית החשיבות הרבה והשפעתו על התעשיות.

ויג'אי ופאני, ראש ממשלת גוג'ראט: "הידידות בין ראשי הממשלה של ישראל והודו ידועה בעולם ויש ידידות ושיתוף פעולה חזקים ארוכי טווח בין הודו וישראל. זה הביקור הראשון שלי בחו"ל ובחרתי בישראל כדי ללמוד מישראל ומהמנהיגות החזקה של ממשלת ישראל. אנו בטוחים שהידידות בין המדינות יכולה להגיע רחוק. תעשיית היהלומים מהווה חלק מרכזי מהיחסים בין ישראל והודו, לכוח האדם המיומן וההצלחה של הענף יש חלק מרכזי ביחסים בין המדינות. מדינת גוג'רט היא ממרכזי תעשיית היהלומים של הודו ולכן ממלאת תפקיד מרכזי ביחסים בין המדינות. מדינת גוג'ראט לקחה על עצמה משימה שאפתנית, לבנות את דרים סיטי, שתהיה מרכזה של תעשיית היהלומים ההודית ואני מזמין אתכם ואת כל היהלומנים הישראלים לבקר שם ב-2019 כאשר נקיים בדרים סיטי ועידת יהלומים גדולה ואני מזמין את כולכם להשתתף בה. בחמשת ימי הביקור בישראל ראיתי הרבה וזה היה ביקור פורה מאוד."

נשיא הבורסה ליהלומים יורם דבש אמר בעת ביקור המשלחת ההודית: "הקשר בין קהילת היהלומנים ההודית לזו הישראלית, הוא אמיץ וייחודי, קשר עסקי, חברי וקהילתי, הקיים כבר 40 שנה ומביא לענף צמיחה ושגשוג. לטעמי, הקשר הוסיף להתחזק בעקבות ביקור משלחת רה״מ להודו בינואר האחרון, בה לקחתי חלק."

בסיום דבריו, הודה דבש לשר ויג'אי רופאני ולמשלחתו, ואיחל להם המשך ביקור מוצלח במדינת ישראל ו-40 שנים נוספות (לכל הפחות) של מערכת יחסים חברית ועסקית טובה. דבש הזכיר לנוכחים ולמר רופאני כי לפני 11 שנים, מר נרֶנְדְרַה דמודרדס מודי, קודמו בתפקיד וכיום ראש ממשלת הודו, ביקר גם הוא בבורסת היהלומים הישראלית.