קמפינג בחיק הטבע, מרתון סרטים ישראלים, טיול רגלי, ביקור במוזיאון וכמובן על האש: הנה כמה רעיונות שבאמצעותם תוכלו לחגוג את יום העצמאות בדיוק כמו שתמיד חלמתם

כלים

יום העצמאות הוא הזדמנות יוצאת מגדר הרגיל לחגוג עם המשפחה. לא מדובר כמובן בחג דתי ולכן אין הגבלות מסוימות גם על שומרי מסורת, אך מצד שני כולם נמצאים ברחובות והאווירה יוצאת מגדר הרגיל. השנה יצוין יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ביום ראשון, בתאריך 30 לאפריל, ויום העצמאות ביום שני – 1 במאי.

מחפשים רעיונות לבילוי מיוחד ביום העצמאות? קבלו כמה רעיונות אטרקטיביים:

1. האופציה החווייתית: קמפינג בחיק הטבע

יום העצמאות נחגג כמדי שנה בתאריך נוח מבחינת מזג אוויר. את התנאים המיוחדים האלה אפשר וכדאי לנצל כדי לצאת לקמפינג בחיק הטבע. אפשר להגיע מוקדם לאחד המקומות המפוזרים ברחבי הארץ, להקים אוהל ולקום בבוקר ליום שלם של חוויות מיוחדות.

2. האופציה הסולידית: מרתון סרטים

מי שמתקשה במעבר מיום הזיכרון ליום העצמאות יכול לבלות יום סולידי במרתון סרטים. זו אופציה שמתאימה לגברים ונשים בטווח רחב של גילאים וכמובן להורים ובעלי משפחות. המרתון צריך לכלול צפייה בכל הסרטים הישראלים הקלאסיים ובכמה יצירות מופת מועדפות. כדאי להיערך מראש אל המרתון עם נשנושים, שתייה ואפילו אלכוהול למבוגרים בלבד בשעות הקטנות של הלילה.

3. האופציה המאתגרת: טיול רגלי

יציאה מהבית ביום העצמאות לא חייבת להיות פאסיבית וניתן לבחור מבין מגוון רחב של מסלולים לטיול רגלי. הטיול מתאים לקבוצות גיל שונות והוא מאפשר ניצול אופטימאלי של החופש מהעבודה והלימודים. את הטיול הרגלי כדאי להתחיל בשעות הבוקר המוקדמות, אך לבחור מראש גם מקום לארוחת צהריים מרעננת לפני שחוזרים הביתה.

4. האופציה התרבותית: ביקור במוזיאון

אירועי תרבות נערכים בכל רחבי הארץ החל מערב יום העצמאות ועד סוף השבוע. היתרון של ביקור במוזיאון בא לידי ביטוי בחוויה לרעיונות חדשים, שלעיתים המשפחה והילדים לא כל כך מכירים. אפשר לבחור מוזיאון קרוב לבית או להגיע לאירוע תרבות מיוחד בצפון, במרכז או בדרום. הביקור במוזיאון אטרקטיבי גם עבור הורים לתינוקות ופעוטות כי הוא לא דורש מאמץ פיזי מיוחד. הדבר היחיד שיש לקחת בחשבון הוא כמובן הפקקים והחנייה, אך ניתן להתגבר על כך בעזרת היערכות מראש ושימוש בתוכנות הניווט הנפוצות.

5. האופציה המסורתית: על האש

אין יום עצמאות ישראלי בלי על האש ויש פתרונות גם עבור ציבור הצמחונים והטבעונים. הערך המוסף של על האש נובע מהמפגש החברתי ומהעובדה שמדובר על דרך מרעננת לשבור את השגרה. ברי המזל עם המרפסת או החצר יכולים להזמין אליהם חברים, בעוד כל השאר יצטרכו למצוא מקום פנוי במדשאות ובפארקים. חשוב כמובן לשמור על הניקיון ולא לשכוח להביא מספיק אוכל לכולם.