התזמורת הסימפונית של טורונטו תופיע בפני דיירי בית הילדים - של ארגון "הצל לבו של ילד" ביום שני 8.5 - התזמורת הסימפונית של טורונטו מגיעה לביקור ראשון בישראל ותנגן שני קונצרטים בירושלים ובתל אביב לציון 150 שנה לקנדה.

כלים
התזמורת הסימפונית של טורונטו
התזמורת הסימפונית של טורונטו

בין שלל האירועים שחברי המשלחת ואנשי התזמורת ייטלו בהם חלק מעבר לסיורים בירושלים ובים המלח גם אירוע מרגש אחד, ב- 8 במאי כעשרים נגנים מבין נגני התזמורת וחברים מן המשלחת התרבותית המלווה אותם של ידידי התזמורת, תומכים וידידים המסייעים גם לקיומו של הביקור המיוחד יגיעו לסיור בבית החולים וולפסון בשעה 14:00 ומשם ימשיכו לביקור בבית הילדים של ארגון "הצל לבו של ילד" בחולון ויקיימו קונצרט עבור הילדים השוהים במקום לצרכי קבלת טיפול רפואי בישראל.

עמותת "הצל לבו של ילד" קמה בישראל בשנת 1995 והיא עומדת בבסיסו של ארגון בינלאומי. מטרת הארגון לתת טיפול רפואי לילדים חולי לב ממדינות מתפתחות או מדינות בהם אין אפשרות לקבל טיפול רפואי מתאים כמו: אתיופיה, ירדן, טנזניה, מולדובה, הפיליפינים, רוסיה, רומניה, ניגריה, זנזיבר, אוגנדה, הרשות הפלסטינית ואפילו מדינות שלהם אין קשרים דיפלומטיים עם ישראל כמו עיראק, סוריה ואפגניסטן מקים הארגון היה ד"ר עמי כהן ז"ל בעקבות שירותו בצבא ארצות הברית בקוריאה שם ניתח עשרות ילדים מקומיים שלא זכו לקבל טיפול מתאים לפני כן. כהן עלה לישראל בשנת 1992 ועבד במחלקת לב בבית החולים וולפסון. כהן נהרג בתאונה בטיול כשטיפס על הר הקילימנג'רו בשנת 2001. מאז הקמת הארגון רופאיו ניתחו יותר מ- 4000 ילדים מעשרות מדינות. בארגון חברים רופאים בעלי שם כמו ד"ר ששון, ד"ר תמיר, ד"ר ראוכר, ד"ר חגי דקל וד"ר ציון חורי.

העמותה הקימה את בית הילדים בחולון בסמוך לבית החולים וולפסון בו משתכנים הילדים בזמן ההכנה לניתוח ובזמן שיקומם כאשר אינם נזקקים עוד לאישפוז. כרגע בישראל מתארחים כשלושים ילדים הזקוקים לטיפול וזוכים לסיוע ממתנדבים מכל העולם שדואגים גם לרווחתם ולהנאתם בזמן השהות בישראל. הארגון אינו רק דואג לנתח ילדים אלא גם להכשרת אנשי צוות רפואי מקומי ומאפשר להם התמחות לצד רופאים מומחים לניתוחי לב. במדינות כמו טנזניה יש מחסור אדיר ברופאים בכלל ורופאים מומחים בפרט וכחמישים אחוזים מן הילדים מתים עד גיל 5.

התזמורת הסימפונית של טורונטו תופיע בשני קונצרטים מלאים בישראל בניצוחו של פטר אונדג'אן יחד עם הכנר הישראלי הכוכב מקסים ונגרוב, אחד בתיאטרון ירושלים אולם שרובר 11.5 והשני בהיכל התרבות תל אביב 13.5.

לכניסה "הצל לבו של ילד".

התזמורת הסימפונית טורונטו (TSO), קנדה

ניצוח: פיטר אוּנדג'אן, כנר: מקסים ונגרוב

בתכנית: ג'ורדן פאל – Iris "אייריס" יצירה חדשה מ-2017 שנכתבה במיוחד עבר התזמורת, יוהנס ברהמס – קונצ'רטו לכינור ברה מז'ור אופוס 77 , אנטונין דבוז'ק – הסימפוניה השביעית ברה מינור אופוס 70

תיאטרון ירושלים אולם שרובר יום חמישי 11/5 בשעה 20:30

להזמנות בירושלים כנסו לאתר או בטלפון 6226

היכל התרבות תל אביב-יפו מוצאי שבת 13/5 בשעה 21:00

להזמנות בתל אביב התקשרו לקופת הפילהרמונית הישראלית 3766

Toronto Symphony Orchestra

Peter Oundjian, Conductor, Maxim Vengerov, Violin

Jordan Pal: Iris (2017, Commissioned by the Toronto Symphony Orchestra), Johannes Brahms: Konzert für Violine und Orchester D-Dur op. 77, Antonin Dvorák: Symphonie Nr. 7 d-Moll op. 70 (1884)