אורטוריה חדשה לספר "איוב" בבכורה בפסטיבל ישראל. המחזה מבית תיאטרון האינקובטור, מבוסס על הסיפור הטראגי של איוב שעובד לראשונה ליצירה מוסיקלית המבוססת על הטקסט התנ"כי. עריכת הטקסט ובימוי: יוסי יזרעאלי. מלחין: יוסף ברדנשווילי.

כלים
 צילום: ז'ראר אלון
צילום: ז'ראר אלון

 

בהשתתפות: ששון גבאי בתפקיד איוב, אריק עשת בתפקיד אלוהים וזמרת האופרה קרן הדר בתפקיד אשת איוב. שחקנים נוספים: עמית אולמן, אייל נחמיאס, יוסף אלבלק ועומר הברון. 4.6, תיאטרון ירושלים

ב-4.6 יעלה תיאטרון האינקובטור בבכורה את המחזה "איוב" בתיאטרון ירושלים, במסגרת פסטיבל ישראל. ההצגה מבוססת על הסיפור הטראגי של איוב והיא תציג לראשונה עיבוד מוסיקלי לספר- המבוסס על הטקסט התנ"כי. ההפקה היא פרי של שיתוף פעולה בין שניים מהיוצרים המוערכים בארץ: איש התיאטרון יוסי יזרעאלי והמלחין יוסף ברדנשווילי.

בהצגה ישתתפו בין היתר: ששון גבאי בתפקיד איוב, זמרת האופרה קרן הדר בתפקיד אשת איוב ואריק עשת, מנהלו של תיאטרון האינקובטור, בתפקיד אלוהים.

ספר איוב הוא טרגדיה תנ"כית הכתוב כמחזה המחולק לתמונות ודיאלוגים בין הדמויות. נכתב בסביבות הזמן שבו נכתב 'אדיפוס' של סופוקלס והטרגדיות היווניות של המאה החמישית לפני הספירה. הטקסט הערוך על פי הספר מעלה שאלות עקרוניות הנוגעות בשכר ועונש, יחסו של האדם המאמין עם אלוהיו, תפיסת המוסר המקובלת של המאמינים, תפישת הצדק בעיני האל עצמו וכד'. שאלות אלה רלוונטיות גם בימינו ובהן מבקשים יוצרי ההצגה לעסוק. בעיבוד להצגה הופכת אשת איוב לדמות מרכזית, כאם וכרעייה המקוננת ומתריסה כנגד אלוהים, זאת בניגוד לספר שנתן לה שורה אחת בלבד.

הבמאי יוסי יזראלי ציין: "למיטב דעתי זו התמודדות ראשונה בתיאטרון הישראלי עם הטקסט המופלא הזה שיועלה כלשונו. כוונתי לחזור ולנכס את האוצר הדרמטי הזה שמסיבות פוליטיות נתפס לצערי על ידי שוחרי תרבות חילונית כ'מחוץ לתחום".