מחקר עיכול החלבון של תמ"ל חלב עזים ותמ"ל חלב פרה ביחס לחלב אם במודל גסטרואינטסטינלי - תמ"ל הושק לאחרונה והביא את בשורת תמ"ל חלב עזים לשוק בישראל, אשר עד היום הציע תמ"ל מבוסס חלבון חלב פרה במותגים הסטנדרטיים (מטרנה, סימילאק, נוטרילון ושופרסל) בלבד.

כלים
Kabrita
Kabrita

חלבון חלב העזים שונה בהרכבו מחלבון חלב פרה ודומה יותר לחלבון חלב אם ועל כן החדשנות הגדולה שבשילובו בתמ"ל, מאפשרת לתינוקות רבים הקלה על העיכול וצמצום תופעות כגון גזים, עצירות, שלשולים, פליטות וגם ליחה ובעיות עור, אשר מקורן בתגובה לחלבון חלב הפרה.

תמ"ל Kabrita מיוצר בהולנד ע"י חברת המפתחת ומייצרת מזון לתינוקות כבר 75 שנים, ומשווקת את קבריטה ב- 54 מדינות ברחבי העולם, בהן: ארה"ב, הולנד, אנגליה, צרפת, ניו זילנד, ארצות סקנדינביה, רוסיה, סין ועוד.

תמ"ל Kabrita משווק בשלושה שלבים: שלב 1 מגיל 0-6 חודשים, שלב 2 מגיל 6-12 חודשים ושלב 3 מגיל 12 חודשים ואילך. כל אריזה עוברת עשרות בדיקות במפעלי החברה בהולנד לאורך כל שלבי הייצור ועד השיווק הסופי.

תמ"ל kabrita עומד בדרישות המחמירות של רשות בטיחות המזון האירופית (EFSA) ורשויות נוספות בעולם בכלל זה משרד הבריאות של ישראל.

תמ"ל קבריטה משלב את היתרונות הטבעיים של חלב העזים, עם הרכב תזונה המכיל את המרכיבים הדרושים להתפתחות תקינה וכן העשרות נוספות כגון פרהביוטיקה, אומגה 3 ואומגה 6 וטאורין.

רקע ומטרות המחקר:

קיימת ספרות מחקרית המצביעה על כך שחלבון חלב העזים הוא בעל יתרונות בתחום העיכול והזמינות הביולוגית, זאת בזכות הרכב החלבון הייחודי של מי הגבינה שלו והשיעור הנמוך של אלפא קזאין שבו.

מטרת המחקר הינה: השוואה לאורך זמן של עיכול החלבון בתמ"ל קבריטה על בסיס חלב עזים לחלבון תמ"ל חלב פרה וביחס לחלב אם.

המחקר בוצע ע"י ד"ר טאו הי (Tao He), Phd במחקר מדעי התזונה מצוות מו"פ בחברת Ausnutria Hyproca ויוצג לראשונה בועידת ה ESPGHAN הבינ"ל לרפואת גסטרו ילדים שמתקיימת ב- 10.5-13.5 בפראג, בראשות פרופ' רענן שמיר.

מתודולוגיה:

לשם המחקר נעשה שימוש במודל מעבדה דינמי – Tiny TIM (ר' נספח 1), המתוקף מדעית ומדמה מצב דינמי ומשתנה של הקיבה ומערכת המעי הדק של תינוקות בגילאי 0-6 חודשים.

המחקר בדק את משך זמן עיכול החלבון ואת הזמינות הביולוגית של החנקן (כאחוז מהצריכה), שמהווה למעשה את המדד ליעילות ספיגת החלבון.

ממצאים ומסקנות:

קרוב ל- 50% מהחלבון בתמ"ל קבריטה על בסיס חלב עזים נספג והתעכל אחרי שעתיים, בדומה לספיגה בחלב אם. בעוד שבזמן זה התעכל רק 35% מחלבון תמ"ל חלב פרה.

 

עדכונים אחרונים

ינו 29, 2024

מקצועות מבוקשים ומתגמלים לשנת 2024

גם על רקע המלחמה, שוק העבודה ממשיך להתפתח ויוצר הזדמנויות חדשות במגזרים שונים. בתקופת…
נוב 30, 2023

שליטה באמנות האנימציה: המשמעות של קורסי אפטר אפקטס במכללות לאנימציה

בתחום כמו אנימציה, חשוב להישאר מעודכנים תמיד. ככל שהתעשייה מתפתחת, כך גם הכלים והטכניקות…
אוק 24, 2023

התפקיד המכריע של ההכנה בתהליך החטיבה: הדרכת תלמידי כיתות ו' מחוננים

להכנה לחלוקה יש תפקיד מכריע בהדרכת תלמידי כיתות ו' המחוננים. תהליך זה חיוני כדי להבטיח…
אוג 03, 2023

מה חשוב ללמוד כשיוצאים לעבודה בהייטק

בעולם הטכנולוגיה המתפתח במהירות, חיוני להישאר בקדמת העקומה ולהצטייד בכישורים ובידע…
מרס 01, 2023

כל מה שחשוב לדעת על לימודי ניהול

תוכנית הלימודים בתואר ראשון בלימודי ניהול עוסקת בתיאוריות ובפרקטיקות של הניהול העסקי.…
ינו 16, 2023

סטודנטים? כך תקלו על עצמכם בתואר

לימודי תואר ראשון הם חוויה מרתקת ומעצימה, אבל גם תובענית מאוד.