הנה עדות לכך ששימוש במורינגה, הידוע כעץ הפלא בעל כ-300 סגולות מוכחות על פי מחקרים שנעשו ונעשים בעולם כולו, מסייע להגברת כמות חלב אם.

כלים
נטלי: "המורינגה עוזרת לייצור חלב אם"
נטלי: "המורינגה עוזרת לייצור חלב אם"

בעקבות שימוש על המורינגה מגיעה העדות הבאה מנטלי, בלוגרית הנקה, הכותבת על שאיבת חלב. "בגלל שמאוד היה חשוב לי ועדיין חשוב לי לתת לילדי חלב אם, התחלתי לשאוב חלב", היא מספרת, "שאיבה בלעדית זה בעצם מצב ששואבים חלב אם ואין הנקה בכלל. זה שונה מהנקה, קודם כל, כל הזמן את כמויות החלב. כל שואבת בלעדית ויש די הרבה כמונו מסתבר, כל הזמן בלחץ ורוצה לשנות את הכמויות של החלב. אם אנחנו מספיק משוגעות לשאוב בלי להניק אז אנחנו מתאמצות מאוד מאוד בשביל לשמור את כמויות החלב שלנו ולתת את הזהב הלבן הזה לילדים שלנו".

"אחד הדברים שצריך לעשות בשאיבה בלעדית זה להשתמש בתוספים. שני התוספים הכי בולטים שנשים משתמשות בהם וממש מדווחות שהוא מגביר להם חלב הם חילבה והמורינגה. המורינגה ממש הולך ותופס תאוצה, רואים את זה בכל הפורומים בכל הקבוצות של אמהות.

אני התנסיתי באבקה ובעלים הטריים. ייבשתי אותם, השתמשתי גם בעלים הטריים, הכנתי ממרח פסטו והשתמשתי בעלים אפילו בחביתות. באבקה השתמשתי בשייקים, הכנתי לעצמי שייקים של פירות עם האבקה, דייסה עם אבקה, פודינג קר שאני מכינה עם האבקה, ממש כל המטבח היה ירוק. השתמשתי בכמויות יחסית גדולות - כמה כפיות ליום של האבקה עם עוד כמה כפיות של הפסטו, ואפילו השתמשתי בעלים הטריים לתה", היא ממשיכה: "בתקופה הזאת, בזמן שלקחתי כמויות גדולות של המורינגה שמתי לב שהכמויות של החלב שלי נשמרות מאוד יפה. אני נמצאת בשלב יחסית מאוחר של השאיבה לכן אני לא מצפה להגברת כמויות אבל בהחלט מצפה לשמירה של כמויות זה לגמרי קרה עם המורינגה מה גם שמעבר לזה יש בונוס גדול של שמירה על הבריאות וכל הסגולות הטובות של המורינגה לצד זה שהחלב שלי נשמר בצורה יפה".

אז מה יש במורינגה שכולם מדברים עליו כצמח המולטי רפואי? ובכן, המורינגה מכילה חלבון, חומצות אמינו, כלורופיל, פחמימות חיוניות, סיבים תזונתיים, סידן, נתרן מגנזיום, זרחן, אשלגן, נחושת וברזל - פי 3 ברזל מתרד, פי 4 סידן מחלב, פי 4 ויטמין A מגזר, פי 2 חלבון מחלב, פי 3 אשלגן מבננה, פי 3 ויטמין E משקדים. הויטמינים שיש במורינגה הם ויטמין B1, B2, B3, C, E, וויטמין D החיוני לייצור החלב אצל נשים מניקות ומייעל את ספיגת המינרלים בגוף. בנוסף, במורינגה חומצות שומן חיוניות מקבוצת אומגה 3, 66 ו9 המונעות מחלות לב, מווסתות את רמת הסוכרים, השומנים ולחץ הדם ומייצרות הורמונים חיוניים לגוף.

להצטרפות אל עמוד הפייסבוק של מורינגה עץ הפלא לחצו כאן