בדור הקודם, היה מקובל להתחיל בעבודה מייד לאחר השחרור מן הצבא (או סיום הלימודים האקדמיים), ולהחליף מקום עבודה רק כאשר כלו כל הקיצים. בניגוד לדור "ההוא", היום ממוצע הזמן בין החלפות עבודה הוא שלוש שנים. ישראלים (ולא רק), מטפחים קריירה, מחליפים מקומות עבודה ומאתגרים את עצמם במשרות חדשות, דרישות חדשות, ויכולות חדשות. ביחד עם הניסיון הנרחב, השכר הולך ועולה. אז אם אתם בדיוק "בין עבודות", אם אתם מתלבטים בנוגע לעבודה הבאה שלכם - קבלו את חמשת הטיפים הכי חשובים לקראת ראיון העבודה הבא שלכם.

כלים

#1 - בדקו את פרופילי המשתמש שלכם ברשת ובפרט ברשתות החברתיות

אם אתם נוהגים לפרסם תמונות חושפניות מהמסיבה המטורפת של סוף השבוע האחרון בחשבון הפייסבוק שלכם - דעו כי יש סיכוי טוב שתישאלו על כך בראיון העבודה. לקראת תהליך של חיפוש עבודה, אנחנו ממליצים בחום "להכין" את כל חשבונות המשתמש שלכם - וזה כולל מחיקה של סטטוסים "לא הולמים", ופרסום חומרים שירשימו את מנהלי ההשמה שתפגשו לחיוב.

#2 - אם עוד אין לכם פרופיל עסקי בלינקדאין - שקלו לפתוח אחד כעת

לינקדאין היא רשת חברתית - עסקית המאפשרת היכרות אונליין של עמיתים ועוסקים בתחומים דומים לשלכם, כמו גם קבלת המלצות ממי שעבדו איתכם וחיפוש עובדים בתחומים רלוונטיים. אם עוד אין לכם פרופיל עסקי בלינקדאין, ותחומי העיסוק שלכם מתאימים לרשת החברתית - אנחנו ממליצים להקים פרופיל בצורה מקצועית ומדוקדקת, לאסוף המלצות מחברים ברשת ואפילו לבחון הצעות עבודה דרך לינקדאין.

#3 - שתפו פעולה עם חברות השמה איכותיות

מרבית החברות והארגונים הגדולים מאפשרים לחברות השמה לבצע מיון ראשוני עבור מועמדים למשרות השונות ולשלוח אליהם רק את המתאימים ביותר. פנייה כחברות השמה תאפשר לכם להרחיב את היצע המשרות העומד מולכם, גם באופן דיסקרטי אם אתם עדיין עובדים.

#4 - קחו את חיפוש העבודה ברצינות

אנחנו ממליצים לקחת את הזמן לפני כל ראיון עבודה, להיכנס לאתר האינטרנט של החברה, לקרוא את פרטי המשרה שאתם מועמדים אליה ולוודא כי אתם מגיעים מוכנים. אל תתנו למראיין מטעם חברת ההשמה או מטעם הארגון עצמו להפתיע אתכם - דעו היטב מהי המשרה המוצעת ומדוע אתם בדיוק האנשים הנכונים עבורה; הכירו את הארגון שאתם מתראיינים עבורו, את תחומי הפעילות שלו והמסרים השיווקיים שלו, והגיעו לראיון העבודה - בחברת ההשמה או עם צוות כוח האדם של הארגון, מוכנים לכל בחינה או שאלה.

#5 - דעו מה אתם מצפים לקבל וכמה גמישים אתם מתכננים להיות

לאחר שאתם מכירים את הארגון והמשרה שאתם מיועדים להתראיין עבורם, חשוב שתדעו איפה המשרה הזו ממוקמת בטבלת המשרות האטרקטיביות שלכם. בדקו עם עצמכם, עד כמה אתם רוצים דווקא את המשרה הזו, עד כמה אתם גמישים (או כמה חשוב לכם למצוא עבודה חדשה במהירות - מה שישפיע, כמובן, על הגמישות שלכם בחיפוש אחר המשרה המושלמת) ומה יהיו הדרישות שלכם בהתאם למה שמקובל בשוק. אם אתם מגיעים לראיון בחברת השמה, תוכלו לנצל את ההזדמנות ולנהל שיחה מקצועית עם מנהל ההשמה שאולי יוכל לסייע באיתור עוד משרות או בבחינת הריאליות של הציפיות שלכם.

בהצלחה!