בשנים האחרונות, הולך וגדל הביקוש לעובדים בכול ענפי המשק הישראלי. ההתפתחות הטכנולוגית המואצת בשילוב עם התמורות שחוללה הקורונה בשוק העבודה הגלובלי והמקומי, הפכו את העובדים למשאב היקר ביותר בעבור חברות וארגונים בארץ ובעולם.

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

 

מעסיקים רבים מודעים לחשיבות הרבה שיש לגיוס עובדים חדשים ולשימור עובדים קיימים, ו"מחזרים" אחרי מועמדים פוטנציאליים ברשתות החברתיות המובילות. חברות וארגונים מנהלים תחרות עיקשת, ומנסים למשוך אליהם עובדים מחברות אחרות על ידי מתן הצעות מפתות והבטחות להטבות מסוגים שונים.

ככל שגדל הביקוש לעובדים, כך גדל גם מספר המועמדים הפוטנציאליים ששולחים קורות חיים לאותן משרות. במצב זה, שבו השוק "מוצף" בקורות חיים, מעסיקים עלולים לפספס אנשי מקצוע איכותיים ומוכשרים, שיכולים להזניק קדימה את הארגון. כאן נכנסות לתמונה חברות ההשמה וכוח האדם הגדולות והמנוסות.

חברת השמה

חברת השמה עוסקת באיתור, מיון והשמה של עובדים. מהרגע שבו נחתם חוזה ההעסקה, נחשב עובד שגויס באמצעות חברת השמה לעובד מן המניין, ונהנה מזכויות סוציאליות ומההטבות שלהן זוכים עובדים אחרים בארגון. לאחר שהעובד נקלט בהצלחה במקום העבודה, נפסקת ההתקשרות עם חברת ההשמה.

יתרונות הפנייה לחברת השמה

חסכון בזמן יקר

היעזרות בחברת השמה מייעלת את תהליך הגיוס, ומבטיחה למעסיקים "שקט נפשי" בכול הקשור לקליטת עובדים חדשים. החברה אמונה על כול שלבי התהליך: מיון ראשוני של מסמכי קורות חיים, ראיונות טלפוניים עם מועמדים מתאימים, וכן זימון לריאיון אישי עם בעל העסק או הפניה למרכז הערכה.

חסכון בכסף

מעסיקים שנעזרים בחברה השמה חוסכים במשאבים, כאשר הם נדרשים לשלם את עמלת ההשמה בלבד. כך, יכולים המעסיקים להקצות את כספם לאפיקים אחרים ולקדם את תחום משאבי האנוש בעסק שלהם.

סינון ומיון מועמדים

חברת ההשמה מפרסמת מודעות דרושים בשם בעל העסק, ומאתרת מועמדים פוטנציאליים באמצעות סקירת פרופילים ברשתות החברתיות המובילות, דוגמת פייסבוק ולינקדאין. חברת ההשמה מכירה היטב את שוק העבודה ואת צרכיו המשתנים, ומאתרת את העובדים המתאימים ביותר לאיוש המשרה המוצעת. המגייסים המקצועיים שמעסיקה חברת ההשמה ערוכים להתמודדות עם "מבול" הפניות של מחפשי העבודה.

גישה למועמדים ששמם שמור במאגרי המידע של חברת ההשמה

חברת ההשמה מספקת לבעלי עסקים גישה למועמדים שחיפשו עבודה בעבר ונמצאים במאגר מחפשי העבודה שלה. ביכולתה של חברת ההשמה לפנות למועמדים אלה, ולנסות לגייסם לשורות הארגון הלקוח.

אפיון המשרה

חברת ההשמה מתאימה את תהליך החיפוש לצרכים הפרטניים של הלקוח והמשרה הפנויה, ובונה פרופיל מדויק של העובדים המתאימים לאיוש המשרות המוצעות.

מבדקי גיוס עובדים

בטרם גיוסם לארגון, נדרשים העובדים הפוטנציאליים להתייצב למבדקים ממוחשבים ולמבדקי אמינות.

חברת כוח אדם

בניגוד לחברת השמה, משמשת חברת כוח אדם כמעסיקתו הישירה של העובד, משלמת לו את משכורתו ואחראית על הבטחת זכויותיו הסוציאליות. העסקתם של העובדים שגויסו דרך חברת כוח אדם נמשכת 9 חודשים. בתום התקופה, במידה והוא מרוצה מתפקוד העובד, יוכל בעל העסק להפוך למעסיקו הישיר.

יתרונות הפנייה לחברת כוח אדם

העסקה עקיפה

כאמור, בין בעל העסק לבין עובדי הקבלן אין יחסי עובד מעביד. מכיוון שמדובר בהעסקה עקיפה, אין צורך בתקן פנים ארגוני.

אפשרות לבחון את מידת התאמתו של עובד לחברה או לארגון

העסקה ישירה של עובד שאינו עונה על הדרישות עלולה לעלות לארגון בזמן יקר ובמשאבים רבים. העסקה עקיפה מאפשרת לבחון את מידת התאמתו של העובד לתפקיד ולמקום העבודה "בראש שקט".

גיוס עובדים למגוון רחב של ענפי תעסוקה

חברות כוח אדם עוסקות, בין היתר, בגיוס עובדים למשרות שאינן דורשות ניסיון קודם או הכשרה מיוחדת, כגון: ניקיון, אבטחה, משרות סטודנט ועוד. כך, הארגון יכול להתמקד באיוש במשרות בעלות חשיבות רבה יותר לפעילויות הליבה של הארגון.

העסקה גמישה

לעיתים, חברות וארגונים מחפשים עובדים זמניים לצורך עבודה על פרויקטים ספציפיים. בנוסף, עסקים רבים מתמודדים עם מחסור בידיים עובדות עקב עזיבה פתאומית של עובדים או עומסי עבודה. חברות כוח אדם מתמחות בגיוס עובדים זמניים במהירות וביעילות.

חברות המספקות שירותי השמה וכוח אדם

כאמור, הסתייעות בחברת השמה או בחברת כוח אדם טומנת בחובה יתרונות רבים בעבור המעסיקים. השאלה האם להיעזר בחברת השמה או בחברת כוח אדם תלויה בצרכים הפרטניים של עסקים ספציפיים. צרכים אלה עשויים להשתנות לאורך הדרך, בהתאם לתנודות ולשינויים בשוק העבודה. השנים האחרונות, שלוו בטלטלות אשר השפיעו מהותית על המשק הישראלי, המחישו את הצורך בהיערכות לתרחישים שונים ובלתי צפויים.

בישראל ישנן חברות גדולות ומנוסות המספקות את שני סוגי השירותים: השמה וכוח אדם. חברות אלה מעסיקות את טובי אנשי המקצוע בתחומי ההשמה וכוח האדם, ומאפשרות למעסיק "ליהנות מכול העולמות", בהתאם לצרכים המשתנים של החברה או הארגון.

שירותים נוספים בתחום משאבי האנוש

ארגונים נעזרים בחברות השמה וכוח אדם בעיקר בשל שירותי ההשמה וההעסקה זמנית, אך חברות גדולות ומנוסות בתחום משאבי האנוש עוסקות בתחומים נוספים שיכולים להקל על התנהלותם של ארגונים.

מיקור חוץ

זוהי שיטה נוספת המספקת למעסיק שקט נפשי ומאפשרת לו להשקיע בפיתוח העסק. מיקור חוץ מאפשר לארגון "להוציא החוצה" תחום פעילות מסוים, שאינו מהותי לפעילויות המרכזיות של העסק, ולהעבירו לחברה חיצונית. זוהי דרך יעילה להפחית את העומס ולחסוך בעלויות.

ניהול מערכת תלושי השכר והתמחות בדיני עבודה

לחברות הגדולות והוותיקות ניסיון רב בכול הנוגע לשכר ולדיני עבודה. ביכולותיה של חברה מנוסה להעמיד לרשות העסק אנשי מקצוע כגון חשבי שכר ויועצים משפטיים.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך למכור רכב בצורה חכמה ויעילה ב-2024

עבור רבים מאיתנו, הרכב הוא לא רק אמצעי תחבורה אלא גם חלק בלתי נפרד מאורח החיים ומציאות…
קרדיט לתמונות PIXABAY

עדכונים חדשים בחוק רישוי עסקים: איך הם משפיעים על העסק שלך

שינויים בחוק, בייחוד כאלו המשפיעים על עולם העסקים בישראל, יכולים להיות לטובה או לרעה,…
קרדיט לתמונות PIXABAY

למה יותר ויותר אנשים בוחרים בטיפולי שיניים בלייזר? הבטים רפואיים ואסתטיים

אם בריאות השיניים שלכם חשובה לכם, ואם גם האסתטיקה שלכם חשובה לכם, אתם בוודאי מודעים היטב…
קרדיט לתמונות PIXABAY

טיפול ותחזוקה של ציפויי חרסינה: כך תשמרו על חיוך בריא ויפה

ציפויי החרסינה לשיניים הם חזית הטכנולוגיה והבחירה הראשונה של רבים וטובים, אנשים שלא…