אנשים רבים הסובלים מליקויי ראייה מעדיפים לעבור ניתוח הסרת משקפיים שמאפשר להם ראייה תקינה, ללא צורך בהרכבת משקפיים או עדשות מגע.

כלים

 

ישנן סיבות מגוונות להסרת משקפיים, החל במניעים אסתטיים כגון חוסר התאמה בין המשקפיים לבין מבנה הפנים, דרך אי נוחות הנובעת מהרכבת המשקפיים ועד לצורך בראייה תקינה ללא שימוש באביזרים חיצוניים.

האם קיים תחליף להרכבת משקפיים?

הרכבת משקפיים הופכת בסופו של דבר להרגל, אבל גם לאחר שנים נותרת תחושת אי נוחות שנובעת מהלחץ שמפעילה מסגרת המשקפיים על גשר האף ועל הגולגולת. חלק ממרכיבי המשקפיים עוברים להשתמש בעדשות מגע או משלבים את שני האמצעים. עם זאת, הצורך בשימוש בעדשות, שהן אמצעי תיקון ראייה חיצוני שיש לנקות באופן קבוע, עשוי להיות מטריד ביותר. שנים רבות לא נמצא תחליף להרכבת משקפיים ועדשות מגע, אך כיום קיים פתרון רפואי והוא ניתוח בלייזר. זהו תהליך שאינו מתאים לילדים המרכיבים משקפיים ולצעירים מתחת לגיל 18, אך מתאים למטופלים רבים בגילאי הביניים, החל בחיילים ועד לגברים ולנשים בגיל העמידה.

ניתוח לייזר להסרת משקפיים

כיום תחום ניתוחי העיניים בלייזר כולל חידושים טכנולוגיים משוכללים שמאפשרים להגיע לרמת דיוק גבוהה בסיכון נמוך במיוחד. ניתוח בלייזר מתאים למי שבריאותם תקינה והם אינם סובלים מבעיות עיניים מיוחדות. מתוך סך האוכלוסייה מעל גיל 18, כ-70% מבעלי לקויות ראייה יכולים לעבור ניתוח הסרת משקפיים. הניתוח עצמו אינו נמשך זמן רב, אבל כדי לוודא התאמה מוחלטת על המטופל לעבור בדיקות יסודיות (רובן אינן פולשניות) לבדיקת מצבן הכללי של העיניים. הבדיקות אמורות גם לשלול מחלות עיניים, גלאוקומה או קטרקט, קרנית דקה, פגיעות ברשתית ועוד. אם המטופל סובל מבעיות אלו, הוא אינו במצב המתאים לניתוח. כאמור, רק 30% מתוך סך הנבדקים אינם נמצאים מתאימים לניתוח, אך ישנם פתרונות רפואיים אחרים שעשויים לסייע להם.

ניתוח לייזר בהליך קצר ויעיל

כדי לעבור את הניתוח בהצלחה חשוב לבחור במקום המתאים שבו אווירה נעימה וצוות רפואי המסייע בכל תהליך הניתוח. הסרת משקפיים בלייזר בהדסה אופטימל מבוצעת בידי צוות מקצועי ויעיל, ולניתוחים אחוז הצלחות גבוה. ניתוח הלייזר המתקדם כולל את חיתוך הקרנית באמצעות קרן לייזר מדויקת ואת ליטושה – פעולות שמתבצעות באמצעות בקרה ממוחשבת ובעזרת ציוד טכנולוגי משוכלל, ללא מגע יד אדם. זהו ניתוח בהרדמה מקומית שאינו כרוך באשפוז. לאחר הניתוח העיניים רגישות במיוחד, אבל ההתאוששות מהירה ולאחר מספר שעות אפשרי לחזור לתפקוד מלא. חשוב להישמע להוראות הצוות הרפואי ולהמתין עד להחלמה המלאה של העיניים.

כדאי לדעת על ניתוחי לייזר

הסרת משקפיים בלייזר מאפשרת לשפר את הראייה ללא צורך בשימוש במשקפיים. זהו פתרון מצוין עבור בעלי ליקויי ראייה שאינם מעוניינים להמשיך בהרכבת עדשות. עם זאת, אף על פי שמדובר בתהליך קצר, זהו ניתוח לכל דבר. יש להתכונן ליום הניתוח בהתאם להוראות הרופא, להצטייד במשקפי שמש ולהמתין בסבלנות תוך מילוי ההוראות עד להחלמה הסופית של העיניים לאחר הניתוח.