סטודנטים לפסיכולוגיה וחינוך מיוחד ממכללת תל חי, השתתפו השבוע ביום עיון חוויתי בביה"ח "מזור" (לשעבר מזרע) בעכו, שמעו הרצאות של מטפלים ומטופלים בביה"ח וקיבלו נקודת מבט נוספת על תפקודו היומיומי של ביה"ח. מנהלת ביה"ח  פרופ' אילנה קרמר, אמרה, "בית החולים שמח ומעודד מפגשים כאלו בין סטודנטים לביה"ח, זה  היה מפגש מעשיר ומלמד ובעצם מסביר קצת יותר כיצד מרכז רפואי לבריאות נפש פועל"

כלים
מנהלת ביה''ח מזור בעכו, פרופ' אילנה קרמר. צילום- אלבום פרטי
מנהלת ביה''ח מזור בעכו, פרופ' אילנה קרמר. צילום- אלבום פרטי

 

מנפצים סטיגמות. יום העיון אורגן על ידי מנהלת השירות הסוציאלי רותי אופק שהנחתה אותו ופתחה בהצגת ביה"ח בפני הסטודנטים שזה היה מפגש ראשון שלהם עם בריאות הנפש. הרצאה מרכזית ניתנה על ידי סגנית מנהלת ביה"ח "מזור" ד"ר לורה שרוני שהציגה את מהות העשייה בביה"ח: כיצד ובמי מטפלים, עבודה שוטפת עם פגועי נפש והמשמעות שבדבר. בין המרצים הנוספים היה ל' המאושפז בבית החולים, שהסביר לסטודנטים מהי ההתמודדות שלו ואת נקודת מבטו ותחושותיו מהשהות בביה"ח: "בית החולים הוא מקום מוגן בשבילי, שמקבל אותי בכל מצב, ובו אני יכול לאסוף כוחות ולקבל כלים ולהמשיך ולהתפתח". כמו כן נחשפו הסטודנטים לעבודתם של 'העמיתים המומחים', שהם אנשים שעברו אשפוזים פסיכיאטרים ומזה שנתיים וחצי עובדים בביה"ח כחלק מהצוות הרב מקצועי.  "מתוך הידע שצברנו מניסיון אישי בהתמודדות ובתהליך השיקום וההחלמה, יש לנו תרומה משמעותית למאושפזים ולמשפחותיהם, וגם לצוות. אנחנו מיצגים את התקווה שאפשר לחיות חיים מלאים ובעלי משמעות לצד הקשיים".

לדברי דר' שרון חי ממכללת תל חי אשר גם ליוותה את הסטודנטים במהלך היום, " מזה כארבע שנים אנו מקיימים מפגש שנתי בביה"ח מזור, ובכל מפגש כזה הסטודנטים נחשפים ליום חווייתי ועוצמתי, יום עיון שללא ספק שובר סטיגמות אודות מרכזים לבריאות הנפש בכלל  ובית החולים מזור בפרט! הסטודנטים התקבלו ע"י צוות בית החולים באכפתיות רבה והם קיבלו הרגשה שהם הכי חשובים, אנחנו מודים לבית החולים על האירוח".

מנהלת ביה"ח "מזור" (לשעבר מזרע) בעכו פרופ' אילנה קרמר, אמרה עוד, "בכוונתנו להמשיך ולקיים מפגשים מסוג זה, המציגים בפני הסטודנטים  על דרכי פעילותו של מרכז רפואי לבריאות הנפש".