צוות האחיות במרכז הרפואי בני ציון בשיתוף סטודנטים לסיעוד מבית הספר לסיעוד ע"ש י. זיידה, ובשיתוף "בטרם", קיימו הפנינג שמירה על בטיחות ילדים במהלך חודשי הקיץ. במסגרת  יום זה הציג  צוות בית החולים בראשותה של ליאורה סבח, מרכזת ומנהלת אגף האימהות בהנהלת הסיעוד ומרכזת תחום שירות וחוויית המטופל בבית החולים, מידע יזום למניעת תאונות קיץ בילדים למבקרי בית החולים למטופלים המאושפזים ולצוות העובדים. המידע ניתן באמצעות, הדרכות בעל פה, חלוקת דפי מידע והצגת תרחישי תאונה שעלולים להתרחש בבית במהלך הקיץ. וכמובן גם כיצד להתמודד ולמנוע תאונות קיץ בילדים.

כלים
האחים והאחיות בהפנינג בטיחות ילדים במרכז הרפואי בני ציון צילום- דוברות
האחים והאחיות בהפנינג בטיחות ילדים במרכז הרפואי בני ציון צילום- דוברות

 

ביום העלאת מודעות למניעת תאונות קיץ בקרב ילדים, שהתקיים כאמור במסגרת הפנינג בכניסה לבית החולים  ואשר נטלו  בו חלק  אחיות אחריות מחלקות הילדים וציוותן,  גב'  נורית בז'יז'ינסקי, גב' סנא הלון וגב' מירי חמו וסטודנטים מבית הספר לסיעוד ע"ש י. זיידה בהנחייתה של גב דפנה וירצברגר, הושם דגש, על חשיבות  שמירה על בטיחות ומניעת חבלות אצל ילדים קטנים ובני נוער, במיוחד בחודשי הקיץ החמים ובחופש הגדול. בכניסה לבית החולים הוצבו תחנות שבכל אחת מהן ניתן מידע על תאונת קיץ מסוג אחר: טביעות, תאונות בית עם התמקדות בתאונות בבית הסבים והסבתות, נפילות מגובה, תאונות על גלגלים וכוויות שמש. תאונות שעלולות  להתרחש הן בבית והן מחוצה לו, כגון: דרכים למניעת שכחת ילד ברכב, התאמת מושב לרכב וחשיבותו, אביזרי בטיחות למניעת נפילה מהחלון, נפילה בגני משחקים ופציעות בבית, וכמובן גם כיצד להיות חכם בשמש באמצעות משקפי שמש מותאמים לילדים, כובע ומסנן קרינה 30SPF  ומעלה.  בנוסף, הוצגו ביום  זה סכנות טביעה אשר עלולות לקרות גם בבית וסכנות כמו הרעלה וחנק. במהלך ההפנינג, חולקו עלונים שכללו מידע רב והמלצות כיצד לשמור על בטיחות  הילדים במטרה לסייע להורים לשמור על הילדים טוב יותר, וכן הומחשו בצורה יצירתית מצבים העלולים לגרום לתאונה בקיץ ואמצעים למניעת תאונות אלה.

"בחודשי הקיץ ובכלל יש לתת דגש  לבטיחות הילדים" אמרה מרכזת תחום חווית המטופל ושירות בהנהלת הסיעוד  במרכז הרפואי בני ציון ליאורה סבח, שארגנה את  ההפנינג שמירה על בטיחות ילדים במהלך חודשי הקיץ, שהתקיים השבוע במרכז הרפואי בני ציון. "לאור העובדה  כי במשפחות רבות בחודשי הקיץ "מגייסים את הסבים והסבתות לשמירה על הנכדים הקטנים והדורשים השגחה צמודה עדיין, הקטנטנים מגלים סקרנות רבה ולעיתים מהדבר הקטן ביותר  עלול להיגרם נזק גדול ולכן, חשוב להתכופף לגובה הילדים ולהתבונן בגובה העיניים שלהם. כך נוכל לדעת מה מסוכן ומה פחות, ובעצם לשמור עליהם בצורה הטובה ביותר. אחת ההדגמות שהוצגו ביום עיון שהתקיים במסגרת ההפנינג, היה 'ביקור אצל סבא וסבתא' שלעיתים, ביתם לא מותאם לילד קטן, שרואה דברים אחרת ולכן יש צורך בלשנות גישה ומחשבה במקרים כאלו בכל הקשור לבטיחות הילדים".

לסיכום, אומרת ליאורה סבח, פעילות  קידום בריאות זאת, אותה קיימנו היום, משקפת את הזיקה  החזקה של בית החולים לקהילה המשתמשת בשירותיו , אנשים רבים אשר הגיעו לתחנות השונות לקבל מידע  התפלאו מהמידע אשר ניתן להם ואף היללו ושבחו את המיזם.

ואם בזכות יום זה תימנע ולו תאונה אחת במהלך חודשי הקיץ כי אז  ליום זה משמעות עצומה בקידום בריאות ילדי חיפה והאזור. יום זה לא יכול היה להתקיים ללא תמיכת הנהלת בית החולים בראשותו של דר' אמנון רופא.