בעקבות פסק דין שהתקבל לאחרונה מבית המשפט, מטע עצי רימון בלתי חוקי ששכן על אדמה ציבורית סמוך לקיבוץ הראל שבמטה יהודה, פונה ע"י רשות מקרקעי ישראל. המטע ניטע באופן בלתי חוקי ע"י מסיג גבול, תושב אחד המושבים באזור, ולמרות התראות חוזרות מצד הרשות הוא נמנע מלפנות את הקרקע שבבעלות המדינה תוך שהוא ממשיך להשתמש בה בניגוד לחוק ועל חשבון הציבור

כלים
אילוסטרציה - עיבודים בלתי חוקיים (צילום: רשות מקרקעי ישראל)
אילוסטרציה - עיבודים בלתי חוקיים (צילום: רשות מקרקעי ישראל)

מפקחי רשות מקרקעי ישראל, בליווי ציוד מכני הנדסי, פינו פלישה לאדמת המדינה, מצפון מערב לקיבוץ הראל שבמועצה האזורית מטה יהודה. מסיג הגבול תושב האזור, השתמש בקרקע, השייכת למדינה ומיועדת למרעה, בשטח של כ-60 דונם, ונטע עליה מטע רימונים למטרותיו האישיות והעסקיות, ללא היתר ובניגוד לחוק. למרות בקשות חוזרות ונישנות מרשות מקרקעי ישראל הוא נמנע מלפנות את הקרקע, המשיך לעבד אותה וגזר רווחים לכיסו על חשבון הקרקע הציבורית מבלי לשלם תמורה על הקרקע ובניגוד לחוק . מדובר בעבירת הסגת גבול במקרקעי ציבור, עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר בפועל.

מאחר והפולש לא פינה את הקרקע כפי שנדרש, פתחה רשות מקרקעי ישראל בתביעה משפטית כנגדו, בדרישה לפינויו מהקרקע. בעקבות התביעה התקבל לאחרונה פסק הדין שקבע כי עליו לפנות את השטח בעצמו, להשיבו לקדמותו ולידי המדינה.

עם כניסת פסה"ד לתוקף, ולאחר שהפולש הפסיק את העיבוד ופינה השטח בהתאם לפסק הדין. עמדו מפקחי רשות מקרקעי ישראל על ביצוע פסק הדין במועדו, המפקחים הגיעו למקום בליווי ציוד מכני הנדסי, תפסו חזקה בקרקע, עקרו את העצים והציבו במקום שילוט המתריע מפני פלישות.

"מפקחי רמ"י הביאו לסיומה של הסגת גבול באדמות המדינה במסגרתה הפולש, במקום לחכור קרקע המיועדת לחקלאות באופן חוקי, השתלט על קרקע ציבורית כדי לגרוף רווחים לכיסו על חשבון הציבור והמשיך להחזיק בה באופן בלתי חוקי תקופה ארוכה. אנשי החטיבה לשמירת הקרקע ברמ"י עמדו על ביצוע פסק הדין ופינו  את הקרקע. אני קורא לכל מי שמחזיק שלא כדין בקרקעות ציבוריות לפנות את הפלישה בדרך טובה וללא התערבות החוק. לא רק שהפולש ראה את כל יבולו מושלך, כעת הוא גם ישא בעלויות שנדרשו כדי לפנותו. מפקחי רשות מקרקעי ישראל ימשיכו לשמור על קרקעות המדינה מפני פולשים לטובת הציבור כולו", אמר יואב ששון, מנהל מרחב ירושלים בחטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל.