פולשים שחדרו למבנה נטוש בכפר ליפתא בפאתי ירושלים והחלו להשתמש בו לצרכיהם האישיים, ללא היתר ובניגוד לחוק, פונו ע"י מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל (רמ"י) בסיוע וליווי של שוטרי תחנת לב הבירה. ברשות מקרקעי ישראל מבקשים להבהיר כי הבתים בליפתא רעועים ומסוכנים לשוהים בהם, וכל הפולש אליהם יפונה לפי החוק האוסר על פלישה אל אדמות המדינה

כלים
ליפתא , פינוי מבנה מסוכן (צילום רשות מקרקעי ישראל)
ליפתא , פינוי מבנה מסוכן (צילום רשות מקרקעי ישראל)

מבצע אכיפה של מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל באזור ליפתא הסתיים בפינוי פלישות לאדמות המדינה. במסגרת המבצע פונו 5 מסיגי גבול שונים שפלשו למבנה נטוש, הממוקם על קרקע בבעלות המדינה, בליפתא הישנה, מתחת לכביש המוביל לשכונת רמות.

מסיגי הגבול השתמשו במבנה למטרותיהם האישיות, ללא היתר ובניגוד לחוק, תוך שהניחו במקום ציוד אישי לשהייה ארוכת טווח. מרשות מקרקעי ישראל נמסר כי מדובר בעבירת הסגת גבול במקרקעי ציבור, עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר בפועל.

מפקחי רמ"י בליווי שוטרים מתחנת "לב הבירה" בירושלים פינו את הפולשים מתוקף פסק דין מבית משפט השלום בירושלים, לאחר שאחד הפולשים טען לבעלות על המבנה וטענותיו נדחו בבית המשפט, אשר קבע כי על הפולשים להתפנות מהמקום.

בסך הכל פונו 5 פולשים מהמבנה. כשבוע לפני הפינוי הגיעו המפקחים והציגו בפני הפולשים את פסק- הדין שקבע כי עליהם לפנות את הקרקע והסבירו להם כי מוטב שיתפנו בעצמם אחרת יפונו בכוח. עם הגעת כוחות האכיפה לפנותם, הפולשים אספו את ציודם האישי ללא כל התנגדות ואפשרו לכוחות האכיפה לפנות את המבנה ולאטום אותו. יתרת הפסולת והגרוטאות שנותרו במבנה, נאספו והועברו להטמנה באתר מורשה באמצעות מנוף וציוד מכני שנדרש לפינוי המיוחד אשר נמצא באזור שהגישה אליו קשה ומסובכת.

עם תום הפינוי לצורך מניעת סכנה לשלום הציבור, המבנה הרעוע והמסוכן לשהייה נאטם, מפקחי הרשות תפסו חזקה בקרקע שהושבה לקדמותה ולמאגר קרקעות המדינה ושילוט המתריע מפני פלישות הוצב במקום.

יואב ששון, מנהל מרחב ירושלים בחטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל, אמר: "מפקחי רשות מקרקעי ישראל מבצעים באופן שוטף פעילות אכיפה נגד עבירות מקרקעין ברחבי הארץ ובין היתר גם בישוב הנטוש ליפתא, שבו מבנים ישנים רבים אשר מושכים אליהם פולשים. אנו מזהירים את הציבור כי מדובר בסכנה ממשית מאחר ורבים מהבניינים רעועים, אינם יציבים ומסוכנים לשלום השוהים בהם. בנוסף השהיה במבנים מהווה עבירה על החוק ועברת הסגת גבול במקרקעי ציבור, עברה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר".