בשנים האחרונות אנו רואים יותר ויותר רכבי שטח בכבישי ישראל. הבטיחות, האבזור והאפשרות לצאת לטיולי שטח מפנקים, הפכו את רכבי ה 4 על 4 למבוקשים מאי פעם. אבל מה עם התחזוקה שלהם? בכתבה הבאה נסביר איך צריך להתייחס לג'יפ החדש שרכשתם ומהם הדגשים שחייבים לתת עליהם את הדעת בטיפול השוטף.

קניית רכב שטח
קניית רכב שטח

 

הקפידו על טיפול תקופתי

בכל נוגע לטיפולים תקופתיים, קניית רכב שטח כמו Dacia Duster המומלצת אינה שונה בהרבה מקנייה של כל כלי רכב אחר. חשוב להכניס את רכב השטח למוסך מדי 20-30 אלף קילומטרים, על מנת לבצע טיפול תקופתי ולשמור על המנוע של הרכב לאורך זמן. טיולי השטח עשויים להעמיד את המנוע במבחנים רבים ולכן כדאי לבדוק באופן תקופתי את תקינות השסתומים, איכות השמן ורמות נוזלי הקירור. בדאצ'יה דאסטר אתם יכולים להיות רגועים – איכות הרכיבים והמנוע יעמדו גם בתנאי שטח קשים.

טפלו בצמיגים שלכם

טיפול קבוע בצמיגי הרכב הוא עוד אספקט שחשוב לתת עליו את הדעת. קניית רכב שטח מאלצת אתכם לשים לב לאיכות הצמיגים משום שמשקל הרכב נוטה להעמיס עליהם לחץ רב ולחשוף אותם לשחיקה מוקדמת. למעשה, אי החלפה של צמיגים בזמן עלולה לגרום לירידה באחיזת הכביש ולהעמיד אתכם בפני סכנה. טריק ידוע להתמודד עם השחיקה הגבוהה הוא החלפת המיקום של הגלגלים מדי כמה חודשים.

אל תשכחו לכוון את המנוע בזמן

משום שלעיתים המנוע של הרכב עובד בסל"ד גבוה, חשוב להכניס אותו למוסך לצרכי כיוון. כיום מרבית הגי'פים מגיעים עם מחשב מנוע אשר מאפשר למוסכים איכותיים לבדוק את מצבו, ולכוון אותו ללא כל התערבות טכנית. כדאי לשים לב לרמות הסל"ד של המנוע כאשר אתם נוסעים בהילוך הנכון ולכוון אותו בכל פעם שנראה לכם שהוא מתחמם יתר על המידה.

שימו לב לתקינות המתלים

רכבי השטח מגיעים עם ארבעה מתלים והנעה כפולה. זה בדיוק מה שנותן להם את הכוח שאתם צריכים בכדי לטפס על הרים ולנהוג במרחבי דיונות ענק. יחד עם זאת, מתלים אלו נוטים להיפגע מכך - דבר אשר ישפיע באופן ישיר על מידת ההנאה שלכם בנהיגה. חשוב לשים לב ליציבות הנהיגה במישור ולהיות עירניים לאיכות הקפיצים בכדי למנוע כל תאונה.

הקפידו על המראה של הרכב

ניקיון של השלדה והחלונות הם לא רק עניין אסתטי, הם עניין בטיחותי לכל דבר ועניין. חשוב לייבש את הרכב שלכם לאחר כל כניסה לנחלי מים, כך שמערכת החשמל לא תיפגע. חשוב גם לנגב את שאריות האבק והבוץ שמביא איתו השטח. בלא מעט מקרים, מראות הצד והשמשה האחורית נוטים להתלכלך ולהוות סכנה בטיחותית ממדרגה ראשונה.

לסיכום, קנייה של רכב שטח היא ללא ספק דרך נהדרת לשדרג את הטיול הבא שלכם ולזכות בפתרון תחבורתי לכל המשפחה. עם זאת, חשוב לשמור על המצב המכני של הרחב ולתת דגש מיוחד על האזורים הפגיעים של כל רכב.