כולם מבטחים את הרכב ובליבם מעוניין רק לשלם ולא לנצל את הפוליסה, יחד עם זאת יש לא מעט מקרים בהם אין מנוס אלא לנצל את הפוליסה ולתבוע בגין נזקים שונים שנגרמו לנו, בין אם אלה תביעות רכוש, גוף או פגיעה כלפי צד ג'.

 

רבים סבורים כי במקרה של תאונה יש לתבוע את הנהג, אך לא כך הדבר, במקרה של תאונה יש לערב את חברת הביטוח שבה הנכם מבוטחים, כדי שהיא זאת שתתבע את הצד השני, או לחלופין שחברות הביטוח יגיעו להסדר בניהן. ישנם חוקים שונים בביטוח, ולכן בין אתם בצד הנפגע או הצד הפוגע, עליכם לעבוד בצורה מסודרת כדי לקבל החזר כספי או את כל התנאים הקשורים לפוליסה שלכם במקרה של תאונת דרכים.

ניקח לדוגמה, במקרה של פגיעה מאחורה ברכב, הנהג הפוגע הוא זה שאשם, גם אם הנהג עצר, כיוון שעל כל נהג לשמור על מרחק ואם לא ביצע זאת הוא זה שאשם, נכון שיש גם מקרים "אפורים" בהם לא ידוע מי אשם בפועל, ולכן מקרים רבים מגיעים לבית משפט, אך הדבר לא מונע מכם לקבל את כל הפיצויים על פי כתב השירות של פוליסת ביטוח רכב, כלומר על הנהג לתבוע את חברת הביטוח שלו ולקבל את כל הפיצויים, ולאחר מכן החברה תתבע את הצד השני ואם רוב הכסף יחזור לחברה, התביעה תימחק.

( מידע נוסף על פוליסות ביטוח רכב תוכלו למצוא ב  http://www.masterbit.co.il  )

pp1 9c3ff

השלבים להגשת תביעה ביטוח רכב או תביעת נזיקין

הגשת הפרטים הרלוונטיים – בשלב הראשון יש למלא טופס פרטי תאונה המתאר את הנזק שקרה באירוע, החל מרכבים שהיו מעורבים בתאונה, מיקום התאונה, עדים, פרטי הנהגים וכל פרט הרלוונטי לתאונה. בשלב הבא יש לצלם כל נזק שנגרם לרכב מכמה זוויות שונות כדי לאמוד את הנזק ולשלוח לחברת הביטוח כדי תעריך את הנזק שארע כתוצאה מהתאונה.

p112 03c7b

קבלת טיפול רפואי והודעה במשטרה

בין אם יש לכם ביטוח מקיף או ביטוח צד ג', במקרה של תאונה בה היו נפגעים, שאז יש צורך להפעיל את ביטוח החברה, יש צורך לפנות לקבלת טיפול רפואי ראשוני, הרי בריאות קודמת לכל. כמו כן, יש לגשת לתחנת המשטרה ולהודיע על התאונה, כאשר יש צורך לפרט על המקרה ולהגיש את כל הפרטים הרלוונטיים של הנהגים והרכבים שהיו מעורבים בתאונה. חשוב לקבל דוח מסודר מבית החולים ומהמשטרה עם כל הפרטים אודות התאונה כדי שיהיה תיעוד מלא של האירוע.

מסירת הפרטים לחברת הביטוח – חשוב להגיש את כל המסמכים הרלוונטיים לחברת הביטוח תוך מסירת גרסאות מדויקות על מקרה התאונה. חשוב לציין כי חברות הביטוח מתעדות כל שיחה ואף לעיתים שולחות חוקרים כדי לדלתו פרטים נוספים, ולכן יש לספר את האמת מבלי לסטות ממנה לאורך כל הדרך.

השלב האחרון הוא הליך התביעה אשר יכול להימשך כמה חודשים, כאשר בין לבין תוכלו לקבל רכב חליפי בהתאם לפוליסה.

המאמר נכתב בחסות מאסטר ביט – מומחים בהשוואת מחירי ביטוח לרכב

www.masterbit.co.il

p2 2ab97