בתהליכי ייצור רבים שנערכים באולמות ייצור סגורים נוצרים חלקיקים מזהמים הנפלטים לאוויר. מדובר על אדי כימיקלים, גזים שונים, סולבנטים, וכמובן, אבק מינרלי ואבק תעשייתי לסוגיו. סילוק של אבק תעשייתי מאולם היצור הסגור הוא צורך חשוב בגלל סיבות רבות.

כלים

השמירה על בריאות העובדים היא ערך עליון והדאגה להם לא רק שמיטיבה עימם אלא תורמת באופן ישיר למפעל. לא כל אבק תעשייתי הינו רעיל אבל השפעה של כל סוג אבק זעיר עלולה להזיק לטווח ארוך. חלקיקים זעירים אותם נושמים במשך שנים רבות עלולים לחדור מבעד למערכת הסינון וההגנה של הריאות ולתרום להיווצרות מחלות ריאה כולל סרטן.

כללי בטיחות

המשמעות של בריאות לקויה כזאת עבור המפעל הינה היעדרויות תכופות של העובדים וסכנה מוחשית לתביעות כלפיו בגלל נזקי גוף. מעבר לכך, עבודה בסביבה נקייה תורמת מאוד לרווחת העובד, לשביעות רצונו ומסייעת לתפוקתו. כך נהנים שני הצדדים גם יחד. כל מפעל חייב לשמור על תקני בטיחות בהתאם לחוק ועל פי תקנות שונות של המשרד להגנה על איכות הסביבה. שמו של מפעל השומר על תקני בטיחות קפדניים לעובדיו יצא למרחוק ויהיה לו קל יותר לקלוט עובדים חדשים, למצוא לקוחות ולהתנהל היטב במרחב. קיימים פתרונות שונים לשאיבת אבק תעשייתי לסוגיו. יש שואבי אבק ניידים ויש מערכות גדולות קבועות שמותאמות לאולמות הייצור השונים.

שואבי אבק ניידים

מערכות קבועות מגיעות בגדלים ובנפחי יניקה שונים. יש בהן מסננים מסוגים שונים שמיועדים לשאוב ולינוק אבק תעשייתי מסוכן שנוצר מאסבסט או מסיליקה. אלו הם מהחומרים המסוכנים ביותר וידועים בכך שהם עלולים לגרום לסרטן. כמובן, שמערכות אלו שואבות גם סוגי אבק אחרים אבל לא תמיד מתאפשר להשקיע בהן ולהתקינן. שואבי אבק תעשייתיים ניידים הם פתרונות מעולים למפעלים רבים. הם מסוגלים לספוג כמויות גדולות של אבק,  מגיעים לכל פינה בזכות ניידותם והצינורות הארוכים שלהם ואינם מפריעים לעבודה השוטפת במחלקה. את הכבדים שביניהם ניתן לשנע בעזרת מלגזה. ניתן לרוקן אותם במקום מיועד על פי הצורך. הם קלים לניקוי ולתחזוקה ועלותם נמוכה משמעותית מהמערכות הכבדות והנייחות.

הצטיידות בשואבים איכותיים

שואבי אבק מודרניים ובעלי עצמה גדולה מסוגלים לעשות הפרדה בין חומרים מוצקים ונוזלים. הם בעלי מערכת לניעור עצמי וכן, לניקוי עצמי של המסננים ללא צורך בפירוקם, ולכן, מיועדים לפעול שעות ארוכות ללא הפסקה. כך, שניתן לעשות בהם שימוש על בסיס שוטף וגם לפרויקטים מורכבים בהם נדרש ניקוי ראשוני של אבק וחומרים אחרים. שואבים אלו מותאמים לשאיבת חומרים עדינים יחסית כמו:  נסורת, אבק סמיך, אבקות שונות מסוכנות ועוד וגם לחומרים גדולים יותר כמו: שבבי עץ, חלקי מתכת, חומרי גלם נוזליים או מוצקים ועוד. מומלץ לרכוש שואבי אבק של יצרנים בינלאומיים בעלי שם. משווקים בעלי מוניטין מציעים ייעוץ, הדרכה לכל מתלבט. יש ברשותם מבחר ענק של שואבי אבק המתאימים לכל לקוח.