פירות יבשים ואגוזים יכולים להטיב מאד עם גופינו. שילוב של פירות יבשים ואגוזים בתזונה כדאי שיתקיים בכל יום ולא רק בט"ו בשבט,  וזאת כדי שהגוף שלנו יוכל ליהנות מכלל הויטמינים והתכונות הבריאותיים של הפירות והאגוזים, תוך שניתן לשלב בתפריט היומי פירות יבשים באימון גופני, ופירות יבשים כתחליף לשוקולד או נשנושים שאינם בריאים.

כלים
לפירות היבשים תכונות רבות לשיפור אורח החיים שלכם
לפירות היבשים תכונות רבות לשיפור אורח החיים שלכם

 

אז מהם התועלות שאנו מקבלים מפירות יבשים? הכנו עבורכם רשימה של פירות יבשים בריאים במיוחד שיתרמו המון לגופכם:

לימון מיובש לחיזוק המערכת החיסונית – בתחילת הרשימה שלנו תוכלו למצוא את הלימון המיובש. לימון זה אומנם אינו פופולארי כנשנוש, אך הוא מועלה בחליטת תה ארומאטית. לימון מיובש עוזר לחזק את המערכת החיסונית, הוא נחשב כעוצר דימומים ומחטא פצעים, הוא מכיל ויטמין C ועוזר בייצור תאי דם לבנים. במקרה של הלימון המיובש ניתן לומר כי' לימון באמת מוסיף המון'!

אגוזים לקבלת ויטמין B – קבוצת ויטמיני B היא קבוצה חשובה מאד לחיזוק הגוף, השיער לגמישות עור הפנים, והיא  עוזרת בקבלת אנרגיה כללית במהלך היום. צריכת ויטמין B מסייעת לשמור על גוף חזק וזרימת דם טובה, תוך שהיא מסייעת כנגד חולשה ואנמיה.

צריכה של אגוזים כמו אגוזי מלך, אגוזי פקאן, אגוזי לוז ועוד תעזור לכם להחזיר אנרגיה לגוף באמצעות ויטמין B12 המצוי בהם, היא תעצור נשירת שיער, והכל בזמן שהאגוזים מחליפים בכיף נשנושים שאינם בריאים או עתירי שומן.

עם זאת חשוב לשים לב לא לצרוך יותר מחופן קטן של אגוזים ליום וזאת משום שאגוזים הינם עתירי קלוריות.

חמוציות למניעת דלקות – חמוציות יבשות הן תוספת מעולה לכל קערת גרנולה, לכל סלט ואף לקינוחים מעולים. החמוציות טובות לצריכה יום יומית וזאת משום שהן מונעות דלקות בדרכי השתן, הם מעולות למניעת חיידקים בגוף, החמוציות דואגות לקיומו של כולסטרול חיובי בגוף, ויש בהן ויטמין C המונע שפעת וצינון.

בנוסף חמוציות מעולות גם למקרים של כאבי שיניים, והן תחליף מעולה לסוכרתיים שיכולים לצרוך חמוציות ללא סוכר.

אננס יבש, פותח את דרכי הנשימה – האננס היבש שאתם בוודאי מתבוננים עליו בתמיהה בקבלת סלסלת פירות בחג, מכיל מגוון יתרונות בריאותיים כמו למשל: ויטמין A וויטמין C המסייעים מאד לעור הגוף, למערכת החיסונית, ולמערכת העיכול. אננס מיובש מעולה לחולי לב ולבעלי דלקות פרקים תוך שהוא ידוע ככזה שפותח את דרכי הנשימה.

תמרים יבשים: כל מה שהגוף צריך – אם אתם מאוהבי המתוק, (אבל באמת מתוק!), תוכלו ליהנות מתמר מיובש שמכיל חלבונים, שומנים, מינראליים, גופרית, נחושת וסידן, כאשר כל אלה מעולים לחיזוק הגוף ולקבלת ויטמינים כמו ויטמין B12 שמסייע מאד לשמירה על רמת הברזל הנכונה בגוף. עם זאת חשוב לדעת כי תמר מכיל שמונים אחוזי סוכר, ולכן יש לצרוך אותו במשורה.

בננה יבשה, פצצת אנרגיה – אחד מהפירות היבשים האהובים על הגרגרנים שבינינו, האו בננה יבשה, כאשר הבננה היבשה, או ה'צ'יפס בננה' מטוגנת בשמן עמוק, אך למרות זאת היא מסייעת בצריכת אשלגן, לאיזון את לחץ הדם, ולאפשר פעילות תקינה של הכליות.

בנוסף בננה יבשה מכילה המון אנרגיה וזאת בשל הויטמינים שיש בתוכה כמו למשל ויטמין B12  שעוזר לשמור על ערנות ועל מצב רוח טוב.

בא לכם ט"ו בשבט? גם לנו! צרכו כל יום פירות יבשים, ותוכלו ליהנות מחג האילנות במשך  כל השנה!