אחד הדברים שיותר קשים בחורף זה הקור, החושך המוקדם והחוסר חשק לעשות כל אימון ספורטיבי. בעקבות זאת בחודשי החורף רבים נוטים להעלות את משקלם וזאת בשל חוסר פעילות. ובכל זאת כדי לשמור על גוף בריא וחטוב, חשוב לנסות לבצע פעילות גופנית שאפשר לעשות בבית.

כלים
פילאטיס ישמור על הגוף בחורף
פילאטיס ישמור על הגוף בחורף

פילאטיס לדעת רבים הינו אימון רציני ששומר לכם על הגוף מעוצב, כאשר את האימון  אפשר לבצע בבית ובכך למנוע את היציאה בקור ובגשם. אבל מה צריך לדעת על אימון מסוג זה וכיצד תוכלו להתחיל ולבצע כמה תרגילים בבית? כל הפרטים בהמשך.

אז מהו אימון פילאטיס?

פילאטיס הינו אימון מעולה לשמירה על גוף חטוב וגמיש בחורף. זה נכון שבחורף רבים מאיתנו לא רוצים לזוז יותר מידי, אבל אימון מסוג זה יאפשר לכם תנועות איטיות יותר, תוך שמירה על גמישות הגוף, על חום הגוף ועבודה על חיטוב ויציבה.

אימון פילאטיס למי שאינו יודע החל כאימון שתקפידו לסייע לחיילים פצועים לשקם את גופם לאחר מלחמת העולם השנייה. האימון שהומצא על ידי ג'וזף פילאטיס, עוזר לחזק את הגוף, להפוך אותו לגמיש יותר, עובד על היציבות כאשר שהיתרונות של האימון הוא קבלת גוף חזק, חטוב, גמיש, ויציב, תוך עבודה על נשימות נכונות, והארכת הגוף על ידי תנועות הפילאטיס.

אחד היתרונות של אימון זה הוא כי את האימון ניתן לבצע בכל מקום, החל מעמידה בתור לסופר,  בהליכה ברחוב או אפילו כאשר אתם מחממים את גופכם ליד הרדיאטור. האימון מתאים לכל מקום והוא נפלא משום  אאפשר לבצע אותו בבית בקלות.

בשל כך, הכנו עבורכם כמה תרגילי פילאטיס לשמירה והכנת הגוף לחורף, שאפשר לבצע לבד על מזרן פילאטיס איכותי:

תרגילים לשיפור היציבה וחיזוק שרירי הגוף – עמדו ישר על המזרן, תוך שאתם מניפים שתי ידיים מעלה בגובה הכתפיים. סובבו את שתי הזורעות יחדיו לכיוון הקיר שמאורחיכם בצורה ישירה תוך שאתם משאירים את המותן נטוע במקום. הרגישו תנועת סחיטה של המותן תוך חיזוק שרירי הכתפיים. ערכו 10 חזרות של התנועה לאחור תוך שאתם מחליפים צדדים.

הוספת רגל לתרגיל לשיפור היציבה – כעת שידיכם חזרו לגובה הכתפיים והן ישרות לצידי הגוף, הרימו ברך לפנים וודאו כי הרגל בזווית של 90 מעלות, ויישרו אותה מעלה באיטיות. חזרו על הפעולה 10 פעמים תוך שאתם מחזיקים את הגוף ישר ויציב באמצעות נשימות והחזקת הבטן. החליפו רגליים וחזרו על התנועה.

לאחר שחזרתם על תרגילים אלה, עברו לשכיבה על מזרן הפילאטיס. כעת תוכלו לבצע תרגילים לחיזוק שרירי הבטן וחיטוב הגוף. שכבו על המזרן, תוך שאתם מרימים באיטיות את החלק העליון של גופכם (את הראש והשכמות) הביטו מעלה והרחיקו סנטר מהצוואר, וזאת על מנת של תעמיסו על צווארכם. כעת פשטו את שיי הידיים לפנים בצורה ישרה, והניפו את הרגליים לזווית של 45 מעלות. כעת שאתם בתנוחה כעורה, החלו להוריד ולהרים את הידיים מטה ומעלה בטווחים קצרים תוך שאת התרגיל יש להחזיק באמצעות הבטן.

אז עכשיו שאתם כבר מכירים כמה תרגילים בסיסיים: מומלץ להצטרף לשיעור אחד או שניים של פילאטיס על מנת לגלות את העקרונות או לבצע אימון פילאטיס באמצעות סרטונים הנמצאים ברשת.