הוא מלווה אותנו לאורך זמן לא מועט, מסייע לנו להתניע את הרכב, מאפשר לנו להפעיל את ה-GPS שימנע מאתנו לטעות בדרך ומסייע ללוח המחוונים לזהור בלילה, כך שנוכל לראות באיזו מהירות אנחנו נוסעים. המצבר הוא חבר נאמן לרכב שלנו וחוסך מאתנו דאגות מיותרות, אבל גם הוא אינו בלתי מוגבל. אם מדובר במצבר הפועל על חומצה ומים, סביר להניח שהוא יתחיל להראות סימנים של גסיסה בשנה השלישית או הרביעית לשימוש.

בודקים את המצבר

מצברים רמת גן  זקוק מדי פעם לבדיקה כדי לוודא שהכול תקין, גם אם עדיין לא הסתיימו 3 שנות האחריות. אלה כמה דברים שיש להביא בחשבון כאשר מחליפים את המצבר:

לפני ביצוע הבדיקה יש ללבוש אמצעי מגן – משקפיים, כפפות וביגוד מתאים. יש להרחיק כל חומר דליק מהמצבר. יש להוציא בזהירות את הקופסה של המצבר ולבדוק אם אין לה פגמים אשר נגרמו כתוצאה מזעזוע ומטלטלות. החיבורים של המצבר צריכים להיות נקיים מכל נוזל או לכלוך. אם לא כך הדבר, חשוב לנקות אותם. בדקו אם אין נזקי קורוזיה במצבר. את המצבר המלוכלך יש לנקות במים בלבד. בדקו אם הכבלים של המצבר אינם רופפים מדיי. בדקו את גובה המים במצבר: פתחו את הפקקים, בחנו את 6 התאים של המצבר ובחנו את מפלס המים. אם מפלס המים ירד, יש צורך להוסיף מים מזוקקים בלבד בגובה של 3 מילימטרים. זכרו כי אסור להוסיף חומצה למצבר.

המקצוען שיחליף את המצבר

לעתים אין מנוס מלפנות לחשמלאי רכב כדי להחליף את המצבר. מצברים.org.il  לרכב מתבצעת על פי רוב על ידי אדם מומחה, כך שאם אינכם מעוניינים לגרום לנזק לרכב, כדאי לקרוא לאחד כזה. תוכלו למצוא אנשי מקצועי מומחים באינטרנט, להתייעץ עם גולשים בפורומים השונים לגבי האדם הנכון, לפנות לחברים שלכם בפייסבוק או לשאול חברים קרובים שעמם אתם מתראים לאורך השבוע. סביר להניח שאחד או יותר מבין החברים שלכם התייעץ פעם עם חשמלאי רכב מקצועי אשר ביצע עבורו החלפת מצבר, והוא ישמח להמליץ לכם עליו.

לבחור את המצבר הנכון

כאשר מחליפים מצבר לרכב, חשוב לשים לב לא רק לאדם המחליף אותו, אלא גם למוצר עצמו. ראשית, על המצבר להיות מותאם לאקלים הישראלי ולכבישים בלתי סלולים. ישנם מצברים המיוצרים במיוחד עבור הארצות החמות שבהן נוטים הנהגים להדליק מזגנים בעוצמה גבוהה במשך שלושה חודשים ברציפות. כמו כן, על המצבר להיות חזק ועמיד בפני טלטלות, שכן הכבישים הישראליים מספקים אתגר לא רק לנהגים, אלא גם לקופסת המצבר הקטנה. מצבר אשר יינזק מפני ה"קפיצה" הראשונה שיבצע הרכב ייחשב למצבר בלתי איכותי. שנית, יש צורך לרכוש את המצבר מחברה איכותית ואמינה, חברה אשר תספק אחריות של שלוש או ארבע שנים על המצבר. שימו לב כי מרבית המצברים המקוריים מגיעים כשהם ארוזים בניילונים.