סיגריות, מטבען, מייצרות קונפליקט: מצד אחד פעולת העישון נעימה לנו ומספקת חוויה שאנחנו אוהבים, אבל מצד שני הסיגריות הרגילות מייצרות גם ריח לא נעים שגורם לתגובות שליליות מצד הסביבה, ובעצם גם המעשנים עצמם לא מתלהבים מהריח שנלווה לעישון.

כלים
וופורייזר
וופורייזר

פתרון אפקטיבי לקונפליקט הוא מציאת אלטרנטיבה - כזו שגם תעניק חוויית עישון מהנה וגם לא תהפוך את החלל למחניק, ובמילה אחת: וופורייזר.

המכשיר הזה הוא בעצם סיגריה אלקטרונית - סיגריה שפעולתה מבוססת לא על שריפת חומרים כאלה ואחרים אלא על אידוי, וכשהאידוי מחליף את השריפה אין עשן ואין ריח, וניתן ליהנות מהצד החיובי של הסיגריות בלי לסבול מתופעת הלוואי השלילית.

איך עובר וופורייזר?

וופורייזר - שלעתים ניתן למצוא אותו גם תחת השם עט אידוי - הוא מכשיר דמוי סיגריה, כדי שהחוויה כמובן תהיה דומה ככל האפשר לעישון סיגריה "רגילה" - אשר כולל 3 מרכיבים: תא שמכיל את אותם נוזלים שיאודו ויספקו את החוויה הרצויה, גוף חימום שמבצע את האידוי וסוללה שבזכותה יכול גוף החימום למלא את ייעודו.

הטמפרטורה בתוך גוף החימום מגיעה לכ-215 מעלות. בטמפרטורה שכזו לא מתבצעת שריפה אלא אידוי, ועל כן אין כמובן שום עשן ומי שמעשן את אותה סיגריה אלקטרונית לא גורם לסביבתו עוגמת נפש. בזכות העובדה שאין ריח רע, ניתן להשתמש בו בכל מקום, כולל בחללים סגורים, במרחב הציבורי וגם ליד הילדים - אין עישון פאסיבי והסובבים אתכם לא סופגים לתוכם חומרים מזיקים. גם המעשנים עצמם סופגים פחות חומרים שידועים כבעייתיים (למשל ניקוטין, פחמן דו חמצני וכימיקלים שונים), שכן חלק ניכר מהשתחררות חומרים אלה מקורה בשריפתם. סיבה נוספת שבגללה הכלי עישון הזה מומלץ כתחליף לסיגריות רגילות היא השליטה המרבית שיש למעשנים על הטעם של הסיגריה האלקטרונית ועל מידת החוזק שלה.

סוגים מומלצים

שוק הסיגריות האלקטרוניות ובעצם שוק הוופורייזרים מתפתח בקצב מואץ, וכבר כיום ניתן למצוא לא מעט עטי אידוי איכותיים. סוג מומלץ של המכשיר הזה הוא וולקנו, שנחשב לאחד הדגמים החזקים ועל כן מתאים למי שמעשן יחסית הרבה, עוד מותג מוביל שכדאי להכיר הוא פקס (PAX) שכל הדגמים שלו מתקדמים ומשתלמים ואם מבחינתכם השיקול העיקרי הוא הגודל, כלומר אתם מחפשים אביזר עישון קומפקטי, האופציה המתאימה ביותר עבורם היא מייטי שנכנס לכל כיס ואינו מורגש (עד שהוא נשלף ומעניק חוויית עישון מהנה). בכל מקרה חשוב לוודא שהדגם שאתם קונים מצויד בסוללה איכותית שתאפשר לכם ליהנות מעישון נטול ריח רע לאורך זמן רב.

איך לבחור נוזל לסיגריה אלקטרונית?

כאמור חוויית העישון של סיגריה אלקטרונית נקבעת בהתאם לנוזלים שמוכנסים אל תא האידוי, ועל כן בנוסף לבחירה מושכלת של וופורייזר מומלץ להקדיש תשומת לב גם לבחירה מדויקת מבין כל האפשרויות של נוזלים לסיגריה אלקטרונית.

פרמטר אחד הוא החוזק: ישנם נוזלי אידוי ששיעור הניקוטין בהם הוא 12%, ישנם נוזלים לסיגריה אלקטרונית עם 6% ניקוטין, נוזלים שרמת החומר הממריץ בהם היא 3%, וגם פחות מכך, ועוד אופציה היא נוזל לסיגריה אלקטרונית בלי ניקוטין בכלל. באופן טבעי ככל שאתם אוהבים את הסיגריות שלכם חזקות יותר, כך כדאי לבחור נוזל אידוי עם רמת ניקוטין גבוהה יותר, אם כי בכל מקרה ניתן גם לצמצם בהדרגה את כמויות הניקוטין ששואפים לגוף ועדיין ליהנות מעישון.

פרמטר שני הוא הטעם, ומבחינה זו מגוון האפשרויות רחב מאוד: מנטה, תפוז, תפוח, מרטיני שוקולד, וניל, יוגורט, קינמון, טבק, מנגו, פירות יער, עוגת גבינה, ליים, מוקה, חמאת בוטנים ומרשמלו הן רק חלק מהאפשרויות, וניתן גם למצוא שילובי טעמים כמו טבק ותותים או טבק ופתי בר.