הכלל המנחה והחשוב ביותר באיפור פנים הוא בחירת סגנון האיפור בהתאמה למבנה הפנים ולגוון העור. לכל מבנה פנים יש סגנון אחר המתאים לו, למשל למבנה פנים מוארך כדאי להדגיש את תפוחי הלחיים כדי לשוות מראה מלא ובריא יותר, בעוד שלמבנה פנים עגלגל יש להדגיש את עצמות הלחיים הגבוהות.

 

כדי לכסות פגמים בעור הפנים כל הנשים נוהגות למרוח מייקאפ, עם זאת בחירת המוצר אינה קלה, וכמו שנשים רבות מחפשות את האביר המושלם כך הן מתמודדות גם עם חיפוש המייקאפ המושלם עבורן.

 

תכונות רבות וחשובות

הבסיס לאיפור מתחיל במריחת שכבת קרם לחות וקרם עיניים בעלי מקדם הגנה גבוה, בקיץ ובחורף. לאחר ספיגת קרם הלחות בעור הפנים מגיע שלב המייקאפ, יד ימינה של כל אישה. המייקאפ מכסה פגמים בעור הפנים, הוא מעניק מראה זוהר וטבעי, באמצעות בחירת גוון נכון אפשר ליצור את הלוק המושלם וליהנות ממראה מרהיב וממרקם חלק ואחיד של עור הפנים.

כדאי לדעת כי ברשתות הפארם ובחנויות איפור בכל הארץ ניתן למצוא על המדפים מגוון עצום של מייקאפים ממותגים שונים, מוכרים ופחות מוכרים, בשלל מרקמים, גוונים וטקסטורות. לכן, הבחירה אינה פשוטה וניתן להיעזר בדיילות היופי והטיפוח בחנויות השונות, עם זאת יש לזכור כי הן מקדמות מוצרים מסוימים והבדיקה נעשית בחנות המוארת בפלורסנט ולא באור יום.

כללים חשובים לבחירת המייקאפ המושלם עבורך

כדי לבחור את המייקאפ הנכון חשוב לבחור במוצר המתאים לסוג עור פנייך, למבנה פנייך וכמובן לגוון העור. לעור שמן מומלץ לבחור מוצר במרקם נוזלי נטול שומן בגוון המתאים לקבלת מראה מט, לעור פנים יבש כדאי לבחור במוצר עשיר בוויטמינים, מינרלים ולחות. לנשים בעלות עור מבוגר כדאי לבחור במוצר במרקם קרמי בעל הזנה גבוהה ועשיר ברכיבים הנחוצים לעור כמו ויטמין E, נבט חיטה וכדומה.

עלייך לנסות את המייקאפ בחנות כאשר ההמלצה של אנשי המקצוע בעולם האיפור היא לא להסתפק בבדיקת הגוון והמרקם רק על כף היד אלא למרוח שכבה דקיקה על הפנים, אפשר גם בקו הלסת, ועלייך לבדוק האם הגוון נעלם ומתמזג עם עור פנייך והאם הוא מתאים לעור הצוואר. עלייך לזכור כי הצוואר פחות חשוף לשמש ולכן גוון העור בהיר יותר בחלק זה, כדי שהאיפור יצא מושלם וגוון המייקאפ בפנים יתאים גם לגוון העור במחשוף עלייך לבחור בצבע מתאים ובמידת הצורך לאזן את הגוון עם ברונזר.

מאחר ולכל אישה יש גם תת גוון בעור הפנים יש להתייחס לכך בבחירת המייקאפ, ישנם 3 סוגי תת גוון בעור הפנים- חם, קר, ניטרלי. לאישה עם תת גוון קר עור הפנים מאופיין בגוון אדום, כחלחל או ורוד, לכן עליה לבחור מייקאפ עם תת גוון ורוד. לאישה עם תת גוון חם מומלץ לבחור במוצר עם תת גוון צהוב או זהוב.

את המייקאפ יש להתאים גם לעונה, בחורף סובלים מקור ויובש לכן כדאי לבחור במוצר בעל מרקם נוזלי או קרמי עשיר בחומרי לחות, בקיץ יש להימנע מנזילת המייקאפ לכן כדאי לבחור במוצר קליל ואוורירי יותר על בסיס מים.