בשנות התשעים גילינו שאנחנו יכולים להישאר צעירים. יותר נכון לומר, גילינו שאנחנו יכולים להילחם במראה המבוגר, בזכות חומרים שונים שאפשר להזריק לפנים אנחנו יכולים ליהנות מפנים חלקות ונעימות, ללא קמטים, ללא סדקים, כמו היינו ונשארנו בני עשרים או שלושים.

אחד החומרים הכי פופולאריים מאז ועד היום הוא בוטוקס כמובן. מדובר בחומר שמופק מטוקסין הבוטולינום, חומר שמכיל חלבונים וניתן להחדיר אותו בין השרירים לעצבים ולגורם להרפייה של השריריים. צריך לומר, השימוש בחומר זה החל עוד הרבה לפני שהתחלנו להזריק אותו במטרה להימנע מקמטים בפנים. נהוג היה להשתמש בו לצורך טיפול בעין עצלה או בפזילות וכן בבעיות של זעה ומיגרנות.

בשנות התשעים כאמור, גילינו שהחומר מתאים לטשטוש ומחיקת קמטים, בעיקר קמטי הבעה, קמטים דינמיים שנוצרים כתוצאה מתנועות שונות בפנים, בין אם זה חיוך, בכי או כל תנועה אחרת שאנחנו יוצרים. כך עם הזמן הפך החומר פופולארי מאוד לצורכי מתיחת קמטים והעלמתם.

לפני שנסביר מדוע וכיצד משתמשים בבוטוקס, חשוב להדגיש, בניגוד למה שלא מעט אנשים נוטים לחשוב, מדובר בחומר שמתאים לנשים אך גם לגברים. בין אם הם משתמשים בו לצורך העלמת קמטים ובין אם הם משתמשים בו לצרכים אחרים, אחרי ניתוחים אסתטיים או ניתוחי שיקום ויש צורך למלא אזור ריקים וכדומה.

מדוע השימוש בבוטוקס הוא כל כך פופולארי?

עד שנות התשעים, כל הטיפול של העלמת קמטים היה מבוסס על שני דברים, קרמים ומשחות שלא עזרו יותר מדי, וניתוחים מסובכים של מתיחת פנים, שהיה יקר, כבד, מסורבל ומרבית האנשים העדיפו לא לעבור אותו, מן הסתם.

הזרקות בוטוקס פתחה את הדלת לטיפול מסוג אחר. מדובר בטיפול הרבה יותר מהיר, הרבה יותר פשוט וקל, גם הרבה יותר בטוח. כל הטיפול מתבסס על הזרקת החומר למקומות בהם יש קמטים, הזרקה פשוטה שלוקחת מספר רגעים, לאחר מכן החומר מתקשה ובכך למעשה אפשר ליהנות מפנים חלקות.

צריך לומר בהקשר זה מספר דברים. ראשית, התהליך הוא מהיר ובטוח, כל עוד עושים את זה אצל איש מקצוע במרפאה. לצערנו, אנחנו שומעים יותר ויותר על טיפולי הזרקות שלא מתבצעים באופן סטרילי, מה שיכול לגרום נזק בגלל שלא שומרים על היגיינה והטיפול לא מתבצע כפי שטיפול רפואי אמור להיות.

שנית, טיפולים אלו, אין להם תופעות לוואי מסוכנות, אך אם יש רגישות לחומרים מסוימים, חשוב מאוד ליידע את הרופא לפני הטיפול על מנת שלא יבצע תהליך שיכול לסכן אתכם.

שלוש, טיפולי בוטוקס נמשכים לאורך זמן, כלומר אחרי הטיפול הראשון, כעבור זמן מה, יהיה צורך לבצע טיפול נוסף, מאחר ואנחנו שוב ניצור הבעות בפנים ואלה ייצרו קמטים חדשים. יש לקחת את זה בחשבון כשמתחילים את הטיפול, ויש להחליט אם רוצים להתקדם הלאה.