הזרקות של בוטוקס הפכו כבר מזמן לפרוצדורות הקוסמטיות השכיחות ביותר בעולם המערבי.

הזרקת בוטוקס
הזרקת בוטוקס


אינספור נשים וגברים עוברים הזרקות של בוטוקס מדי שנה, אך היעילות וההצלחה של הליך זה תלויה מאוד גם ברמה המקצועית של המטפלים המזריקים את הבוטוקס, שכן השימוש בחומר זה צריך להיעשות בצורה מקצועית וקפדנית, תוך התאמה של ההזרקה לאזורים מסוימים ומוגבלים בפנים. עבור כל מי שמתעניין/ת בנושא ננסה להבין - מהו בוטוקס, לאילו מטרות הוא משמש והחל מאילו גילאים ניתן ורצוי להתחיל בטיפולים אלו?

 

מהו בוטוקס?

כולנו מכירים את המונח "בוטוקס", הוא נפוץ ופופולארי בתרבות המערבית המודרנית, ורובנו מכירים כי מדובר במונח הקשור לניתוחים קוסמטיים נפוצים ביותר. אך מהו בעצם חומר זה?

ובכן, בוטוקס הוא רעלן (חלבון אשר מיוצר על ידי חיידקים), אשר חוסם את שחרורו של החומר האחראי על גירוי עצבי באזור מסוים בפנים, האור הנמצא ברדיוס של סנטימטר או שניים מסביב לאזור ההזרקה. השריר באזור זה מפסיק להתכווץ ולזוז, ולכן נוצר מראה יציב, חלק וצעיר יותר. לאחר מספר חודשים (לרוב מדובר על חמישה עד שישה חודשים) פגה השפעתו, ואז יש צורך לחזור על ההליך.

למרות שמדובר ברעלן, אין כל סיבה לחשוש מבוטוקס (במידה והוא מוזרק כראוי ובאופן מקצועי), שכן הכמויות והמינונים של הרעלן בזריקות הוא נמוך כל כך עד כי הסיכוי לכך שיגרום לבעיות רפואיות הוא נמוך ביותר. כאן גם המקום להדגיש שוב את החשיבות הרבה של הזרקה מקצועית של בוטוקס על ידי אנשי מקצוע מנוסים, הן על מנת להבטיח שמירה על בריאות המטופל/ת והן על מנת להבטיח סיכויים מקסימאליים לכך שההליך יהיה מוצלח וישיג את מטרותיו.

 

מראה צעיר יותר וטיפול בכאבי ראש כרוניים – טיפול בבוטוקס

השימוש העיקרי והנפוץ ביותר של בוטוקס הוא באזור הפנים, למטרת קבלת מראה צעיר ורענן יותר. לדוגמה – החלקת הקמטים במצח המופיעים אצל רובנו בגיל זה או אחר, הרמה של הגבות ללא צורך בניתוח (הזרקת הבוטוקס משפרת את האיזון בין השרירים האחראיים על הרמת והורדת הגבה) ועוד. השימוש בבוטוקס לצרכים אסתטיים הפך ללהיט של ממש בעשורים האחרונים בעולם כולו, ומדובר לרוב בטיפול קל ומהיר המתאפיין בתוצאות ניכרות לעין.

בנוסף לכך משמש לעיתים בוטוקס לטיפול בכאבי ראש כרוניים. טיפול זה נעשה בהמלצת הרופא המטפל, אך כאמור שימושי העיקרי והנפוץ ביותר של בוטוקס הוא בתחום האסתטיקה, כפי שתואר לעיל. חשוב להכיר כי בניגוד למחשבה המוטעית בה מחזיקים אנשים רבים, הבוטוקס אינו חומר מילוי המשמש למילוי קמטים.

 

הגיל המתאים להתחיל עם בוטוקס

מהו, אם כן, הגיל המתאים להתחלת טיפולי בוטוקס? ובכן, על פי חוק מותר להתחיל בטיפולי בוטוקס החל מגיל שמונה עשרה, אך על פי רוב אין בכך צורך אמיתי. יש לזכור כי בוטוקס נועד ליצור מראה מתוח, צעיר ורענן יותר של עור הפנים, ובגילאי הילדות וגילאי העשרה אין בכך צורך.

לכן, מרבית האנשים המתעניינים בבוטוקס מתחילים טיפולים אלו כאשר מתחילים לראות את סימני הגיל על עור הפנים שלהם. על פי רוב מדובר בעשור שבין גיל שלושים לגיל ארבעים, וזהו הגיל המומלץ על ידי מרבית הרופאים להתחלת טיפול. מכיוון שבגילאים אלו מתחילים להיווצר הקמטים בעור הפנים, מציע הבוטוקס טיפול מנע מקדים. עם זאת, מרבית המטופלים המשתמשים בוטוקס מתחילים בטיפול זה רק לקראת גיל חמישים, כאשר הקמטים בפנים וסימני הגיל כבר ברורים וניכרים. בכל מקרה, כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע ברגע ששוקלים ללכת בכיוון של טיפולי בוטוקס.