קעקועים היו מאז ומתמיד סמל לגאווה. לרוב הם מסמלים משהו אישי בין אם זה אירוע משמעותי בחיים, קשר עם אדם קרוב ואהוב, הילדים וכו'. רגע לפני שאתם מחליטים לבצע קעקוע קטן או קרקוע ענק על כל הגוף, רצוי שתשימו לב לדברים הבאים בטרם אתם מחליטים לקעקע את גופכם עם קעקוע למשך שנים רבות.

 

היו החלטיים- מאחר שמדובר על קעקוע שנשאר איתכם לאורך שנים רבות, חשוב שתהיו החלטיים וללא טיפה של ספק. קחו בחשבון שמדובר על ציור או שם שגם אם תרצו להסיר אותם לאחר שנים תצטרכו לשלם כסף רב וכן ברוב המקרים תישארו עם צלקות, לכן צריך להיות בטוחים במאה אחוז עם ההחלטה שלכם ועם גודל הציור, המקום הנבחר בגוף, המקעקע שעושה לכם ועוד. לכן אם יש לכם ספק במשהו עדיף לוותר על הקעקוע על מנת לא להיתקע עם קעקוע שאתם לא שלמים איתו לכל החיים.\

הסיכונים השונים- כל קעקוע גם הקטן ביותר כרוך בסיכונים שונים כגון: זיהומים, תגובות אלרגיות לצבעים, בעיות עור ועוד. לכן לפני שאתם מחליטים על קעקוע חשוב להתייעץ עם רופא ולבדוק את העניין בטרם תעשו לעצמכם נזק בריאותי.

עשו סקר מקיף- בצעו תחקיר מקיף של כל מכוני הסטודיו הקיימים לקעקועים באזור המגורים שלכם בטרם תקעקעו. סטודיו לקעקועים טוב צריך להיות היגייני וסטרילי וכמובן עם מקעקע מקצועי ומנוסה . רצוי לבקר לבחור מכון קעקועים ממכוני קעקועים מומלצים או דרך המלצות של חברים, משפחה ועוד וכמובן לבקש לראות עבודות קודמות והמלצות על המקעקע. אל תתביישו לשאול על ניסיון המקעקע, הכשרתו, לקוחות שביצע עבורכם קעקועים ועוד.

אל תתפתו לזול- נכון שזול הוא מפתה אך הוא לא בהכרח טוב עבורכם ולעיתים הוא עולה יותר יקר וגורם לנזקים רבים. לכן חשוב שתשימו לב לאיכות החומרים וציוד שמשתמש המקעקע וכמובן איכות העבודה של המקעקע. הצעת מחיר זולה צריכה להדליק לכם נורה אדומה ולהתרחק מהמקום על מנת שלו תינזקו בסופו של דבר בין אם זה חוסר הניסיון של המקעקע או חוסר הסטריליות וההיגיינה של המקום.

אל תוותרו על סטריליות וניקיון- אחד הדברים החשובים ביותר בעת ביצוע קעקוע זה רמת הסטריליות, ההיגיינה והניקיון במקום עצמו. חשוב שהמקעקע ישתמש במחטים חד פעמיות וחדשות ולא במשומשות על מנת לא להעביר לכם זיהומים ומחלות. כמו כן, חשוב שהמקעקע ישים כפפות חד פעמיות בעת השימוש במחט. חשוב מאוד שיהיה ציוד סטריליזציה והפסולת אשר עם דם תשלך לפח האשפה המיועד לכך ואטום. כמו כן, על הצבעים אשר משמשמים במהלך הקעקוע להיות סגורים ולא פתוחים זמן רב.

בחירת מיקום הקעקוע- לבחירת מיקום הקעקוע חשיבות רבה. אם זהו הקעקוע הראשון שלכם רצוי שהוא יהיה במקום שניתן להסתירו כמו הכתף או השכמות. כמו כן, רצוי שהוא יהיה קטן ולא גדול. במידה ומדובר על קעקוע אשר מצטרף לכמה קעקועים שעשיתם, רצוי שלא יהיה גדול מדי על מנת לא להיראות מלאי קעקועים. תמיד תוכלו לבקש סקיצה של הקעקוע במקום הנבחר ואז להחליט אם לעשות אותו או לא.

היו קשובים למקעקע- אם המקעקע מסרב לבצע קעקועים שונים הקשיבו לו יש לו ניסיון בתחום וכן סיבה טובה לא לעשות לכם. מקעקע מקצועי ובעל ניסיון לא יעשה כל מה שאתם מבקשים ואף ימליץ לכם איזה קעקוע מתאים לכם ולא סתם יבצע רק בשביל הכסף.

בצעו קעקוע בחורף או בסתיו- למרות שכל השנה ניתן לעשות קעקועים, העונות שרצוי לעשות בהם קעקועים הם : עונת החורף והסתיו וזאת מאחר שתקופת ההחלמה בעונות אלה היא קצרה יותר ונמשכה עד שלושה שבועות.