תחום ההייטק נחשב לתחום סקסי במיוחד, בוודאי בישראל. איכשהו המדינה הקטנה שלנו הפכו למעצמה בכל מה שקשור להייטק, מה שבעיקר מעורר את התיאבון של הישראלים להכניס את הרגל פנימה וליהנות מתנאי השכר המוכרים (ולטענת רבים – המופלגים). אלא שיש תפקיד אחד שלא מעט עובדים – גם אלה שנמצאים כבר עם שתי רגליים בהייטק וגם אלה שעדיין לא – ממש ממש רוצים. הכירו את התפקיד הנחשק היום: מנהל מוצר.

כלים

 

מי יכול להפוך למנהל מוצר?

הבשורה הטובה היא שיש היום המון בעלי תפקידים שיכולים לראות את עצמם מתקדמים צעד קדימה, לעבר התפקיד הנחשק הזה שנקרא מנהל מוצר. גם המהנדס המנוסה, גם איש התוכנה, וגם מי שעוסק בעיצוב, UX, שיווק ואפילו תפעול. מאחר ומנהל מוצר הוא תפקיד מגוון למדי, הוא למעשה מספק פתח לאנשים רבים שאולי לא חשבו שיש להם מה לחפש בעולם הייטק, אבל דווקא בתפקיד הזה הם יכולים למצוא את עצמם מסופקים ומרוצים. גם מהתנאים וגם מתוכן העבודה, כמובן.

מה עושה מנהל המוצר?

בפשטות, מנהל המוצר הוא זה שאחראי לשורה ארוכה של מרכיבים בחיי המוצר. לרוב הוא יהיה זה שישפיע על עיצוב המוצר עצמו, על תהליך האפיון שלו ובהתאם – גם על תהליך הייצור. מנהל המוצר הוא גם זה שיפקח על הביצוע ויבצע בקרת איכות. למעשה, הוא זה שנוגע בכל תחום אפשרי ולכן הוא גם נדרש להבין את המוצר מכל זווית אפשרית. גם ברמת המשתמש, גם ברמת הארגון, גם ברמת הפיתוח ומעל הכל ברמת המשתמש. תהליך נכון יבטיח מוצר טוב וגם תהליך שיווקי נכון, שילוב קריטי לארגון שהשאיפה שלו היא למכור, וכמה שיותר.

התחומים שבהם התפקיד הזה נחשק במיוחד

עם ניסיון מועט יחסית בתחום ניהול המוצרים אפשר להגיע היום למשרות קצת יותר בכירות, להתקדם בסולם הדרגות ואיך לא – גם לשדרג את תנאי השכר. בין התחומים הפופולריים ביותר אפשר למנות את תחום הסלולר, כשבמקרים רבים יידרש ניסיון מסוים של שנתיים לפחות. בחברות אחרות מעולם ההייטק, המתמחות בפיתוח פורטלים, סביבות עבודה  ממוחשבות או לחברות המפתחות תוכנות פיננסיות למשל, תוכלו למצוא עבודה לא רעה בכלל גם עם תואר ראשון בלבד ועם ניסיון קצר מאוד ניהול מוצר (במקרים רבים גם שנה אחת תספיק לכם). דרך טובה למצוא את המשרות הללו היא, כמובן, באמצעות חברת השמה – ובפרט בעבודה עם חברות השמה המיומנות בגיוס משרות להייטק.