חגי הפסח וחג הפורים כבר בפתח וכעת אתם כהורים רוצים לתכנן לחגים את הפעילויות והטיולים המושלמים שיסייעו לכם ליהנות מחג וחופשה מהנים. חג הפסח שמתרחש בעונת האביב מביא עמו שלל פריחות, נחלים, הרים וגבעות ירוקות אשר גורמים לנו לרצות לצאת ולטייל. בחג הפורים ישנן שלל אטרקציות כמו מצעדים, מסיבות, דוכנים, ופעילויות שווה לפקוד אותן עם הילדים.

כלים
טיול עם הילדים בחגים
טיול עם הילדים בחגים

 

אז כיצד מארגנים את הטיול המושלם?

על מנת לתכנן טיול עם הילדים שיהיה מושלם וללא תקלות, חשוב לתכנן את הטיולים בקפידה בכל יום בחג או בחופשה, ולהבין כיצד תוכלו לטייל בצורה שבה כולם ייהנו.

אז כיצד עושים זאת?

מתכננים – כדי לצאת לטיול מושלם בתקופת החגים, חשוב לפני היציאה לתכנן את הטיול כך שתדעו לאן פניכם מועדות בכל שלב. נסו דרך האינטרנט להבין אילו מסלולים הינם כדאיים לטיול בחג הפסח, ואילו פעילויות ישנן לילדים. בנוסף נסו דרך אתרי המוזיאונים, דרך אתרי העירייה, ושלל מוסדות להבין מהן הפעילויות המיוחדות המוצעות לקהל הרחב ובעיקר להורים ולילידים.

לאחר שתבינו לאן אתם רוצים להגיע, מומלץ לתכנן מסלול לטיול עם כמה עצירות באמצע גם לשם אכילה, שתייה אך בעיקר לשם עצירה במצפים ומוקדים מעניינים שנמצאים לכל אורכה ורוחבה של מדינת ישראל.

מחפשים הטבות ומבצעים – בימי החגים ובחופשות אתם כהורים יכולים למצוא את עצמכם מוציאים אלפי שקלים על בילוי עם הילדים. עם זאת במידה ותסקרו את המבצעים וההטבות של חברות כרטיסי האשראי, פעילויות חינם שמציעים הבנקים ללקוחות שלהם ואף פעילויות חינם שמציעים גופים שונים כמו מוזאונים, עיריות, מועצות ועוד - תוכלו לחסך כסף רב.

שוכרים רכב – התנהלות בתחבורה ציבורית בזמן טיול עם כל המשפחה יכולה להיות דבר מעט מעיק שכן יש להחליף כמה וכמה אוטובוסים כדי להגיע ליעדים שונים, האוטובוסים והרכבות מלאי אדם, ומחירי הנסיעה גבוהים. בשל כך מומלץ לשכור רכב לימים שבהם אתם רוצים לטייל.

שאלנו את עומר מחברת suncar  השכרת רכבים לטיולים, האם השכרת רכב בחגים משתלמת והוא הסביר כי " לעיתים בימי החגים תחבורה ציבורית לא תמיד נוחה או משתלמת, בעיקר שנוסעים עם כל המשפחה ולכן מבחינה כלכלית וגם מבחינת נוחות כדאי לשכור רכב לתקופת החגים." ומה צריך לברר לפני ששוכרים רכב? "כאשר שוכרים רכב לטיולים שימו לב כי הוא מתאים למסלולים שאתם בוחרים, כי הוא מרווח מספיק לכל המשפחה, וכי הוא חסכני בדלק. בכך תוכלו לחסוך בהוצאות וליהנות מרכב מושלם לכל ימי החג והחופשה" הוא מסביר.

אורזים – לפני שאתם יוצאים לטיול ברחבי הארץ חשוב לארוז את כל מה שצריך בצורה נכונה. ארזו סנדוויצ'ים טעימים לאכילה בדרך, קחו ערכת עזרה ראשונה, כמה בקבוקים של מים וצידנית אשר תשמור על המים והאוכל טריים. עוד מומלץ להצטייד בביגוד נכון שכן הטמפרטורות בארץ משתנות מעט ממקום למקום, כמו למשל חום בערי המרכז וקרירות בהרי ירושלים והצפון.

מחפשים מסלולי נהיגה ללא פקקים – לפני שאתם יוצאים לדרכים מומלץ מאד לבדוק כמה וכמה מסלולים באמצעות אפליקציית וייז.  על מנת שלא תתקעו בפקקים עם כל עם ישראל, נסו למצוא דרך האפליקציה דרכים חלופיות לנסיעה שיהפכו את הטיול שלכם לרצוף יותר וללא עיכובים או תקלות.