התעללות פסיכולוגית, התנכלות או הצקה במקום העבודה, או כפי שהיא ידועה היום בכינוי "התעמרות בעבודה" היתה תופעה לא מוכרת בישראל, עד לפרסום הספר "המגפה השקטה במקומות העבודה - התעמרות, הצקה, התנכלות, התעללות פסיכולוגית" של איתן מאירי, פסיכולוג תעסוקתי, שעוסק וחוקר את הנושא. מאז, נפרצה הדרך להבנת התופעה, לטיפול בה ולמניעתה.

כלים

 

כיום, הנושא נמצא בסדר היום הציבורי והתקשורתי, והוא כולל הצעת חוק, שהועלתה ע"י חברת הכנסת מרב מיכאלי למניעת התעמרות בעבודה, ראיונות בתוכניות הטלוויזיה והרדיו, ימי עיון והרצאות בארגונים ציבוריים כגון מערכת אכיפת החוק והמשפט, מערכות בריאות, ועדי עובדים ועוד, חברות מסחריות גדולות ועסקים פרטיים בינוניים וקטנים.
עד כה נעשתה דרך חשובה בהכרת תופעת ההתעמרות בעבודה, אולם דרך ארוכה עוד לפנינו. על מנת למנוע את ההתעמרות בעבודה יש להמשיך ולהשלים את החקיקה ובעיקר לנקוט בצעדים על מנת למנוע את התרחשותה של תופעה זו. ל"שמחתנו הרבה", היום ישנה הכרה בנזקים העצומים של התעמרות בעבודה. הנזקים העצומים שהתעמרות בעבודה גורמת הינם נזקים לנפגעים עצמם, לסביבת העבודה ולארגון:

האנשים החווים בעצמם את ההתעמרות על ידי אדם אחר במקום עבודתם הם הפגועים ביותר. הדבר גורם להם לסבל נפשי וגופני, והם זקוקים, בנוסף לתמיכה נפשית ורגשית, לליווי ולהדרכה  בהתנהלות מול הגורמים המעורבים בעניין.

סביבת העבודה נפגעת כתוצאה מאווירה עוינת ולא נעימה בקרב הנוגעים בדבר. וכשם שאווירת עבודה חיובית ונעימה מדבקת וגורמת לשגשוג, סביבת עבודה הנגועה בהתעמרות היא סביבה עכורה והרסנית.

הארגון עצמו נפגע כתוצאה מירידה בתפוקה, שנגרמת כתוצאה מימי היעדרות רבים, עזיבה ותחלופה של עובדים, שלרוב הינם מצויינים, ובשל כך גם בזבוז משאבים על הכשרת עובדים חדשים, עליה במספר תאונות העבודה, ופגיעה בשמו הטוב של האירגון.

ולכן, מניעת מקרי התעמרות בעבודה של עובדים בעובדים אחרים הינה אינטרס משותף הן של העובד והן של האירגון.

ישנה חשיבות רבה להעלות למודעות את נושא ההתעמרות בעבודה בקרב ההנהלה והעובדים באירגונים השונים, את נושא הנזקים שהיא גורמת, את חומרת הבעיה ואת הטיפול בה.

הכנס הישראלי ה-3 למניעת התעמרות בעבודה ב- 15.3.18 יתקיים באקדמית נתניה ובשיתופה.

למי מיועד הכנס?

לכל מי שנמצא בעולם העבודה: מנהלים, עובדים, אנשים שנחשפו לתופעה, לאנשים שרוצים להכיר אותה, לדעת למנוע אותה, או להתמודד אתה כאשר היא מתרחשת.

לאנשי מקצוע אשר עשויים להתמודד עם התופעה כגון: עורכי דין, רופאים, מטפלים ועוד.

בכנס ישתתפו מיטב המומחים העוסקים בתחום ההתעמרות בעבודה, ויעבירו הרצאות מרתקות שיחשפו את באי הכנס לאירועים מטלטלים אשר יחדדו את התוצאות ההרסניות של התעמרות בעבודה ואת הצורך לטפל בתופעה ולשנות את המצב מבחינה חקיקתית, ויציעו אסטרטגיות מעשיות להתמודדות עם תופעת ההתעמרות בעבודה.

בין המרצים:

ח"כ מרב מיכאלי יוזמת החוק למניעת התעמרות בעבודה

ד"ר אורית קמיר, יו"ר אקדמי של המרכז הישראלי לכבוד האדם

רן רזניק, כתב בכיר ופרשן בריאות אשר יראיין את אביבה מילגלטר מובילת המאבק הציבורי נגד התעמרות ברופאים

ד"ר גיל מיליקובסקי, מייסד ונשיא Alliance for Patient Safety אשר נבחר כאחד מ- 20 האנשים ששיפרו את שירותי הבריאות בארה"ב

ד"ר גדי רביד דיקן ביה"ס למנהל עסקים האקדמית נתניה

עו"ד משה מנור מומחה לדיני עבודה

ועוד מרצים מרתקים.

הינך מוזמן להירשם לכנס למניעת התעמרות בעבודה ובה תקבל כלים להכיר את התופעה ואת סימניה, תדע למנוע אותה, ותדע להתמודד אתה כאשר היא מתרחשת.

כי לכל אחד מגיעה סביבת עבודה מכבדת!
לפרטים ולהרשמה: http://www.nihul.org/conferences

המודעה מיועדת לנשים וגברים כאחד.