מים וגז. השילוב ביניהם, הידוע כמשקה הסודה, עורר מאז ומתמיד מיתוסים רבים הנוגעים לבריאותו. מדובר בשילוב מרענן, שמגוון את המים ויכול לסייע לנו להגביר את צריכת השתייה שלנו- ללא קלוריות מיותרות. אז מה מבין המיתוסים הנוגעים לסודה ובריאות אכן נכון? שורה של חוקרים מכל העולם בדקו וחזרו עם ממצאים ברורים:

כלים

האם שתיית סודה משפיעה על השיניים שלנו? לא נכון

על פי מיתוסים, משקאות מוגזים יכולים לדלל שן אנושית אם היא שקועה באותו המשקה במשך עשרה ימים. בדומה לכך, ישנם חששות כי לסודה יש את אותה השפעה על השן האנושית. התשובה הקצרה לכל החששות הללו היא שהם אינם מבוססים. מחקר שנערך בשנת 2009 ע"י אוניברסיטת Zhejiang בסין אישר כי הממתיקים והחומצות במשקאות מוגזים בטעם אכן גורמים לריקבון בשיניים. אבל, ומדובר באבל חשוב- סודה שאנחנו מכינים בבית, באמצעות ברי משקאות דוגמת סודהסטרים מורכבת רק ממים ופחמן דו חמצני, ופשוט אין לה את המרכיבים הגורמים לריקבון בשיניים.

האם שתיית סודה גורמת לעלייה במשקל? לא נכון

אין ספק כי סודה ידידותית יותר לגזרה מאשר בני הדודים הממותקים שלה- היא לא מכילה סוכר כלל. ללא הכמות האדירה של סוכר הנמצאת במשקאות המוגזים שאנו מכירים, סודה אינה מוסיפה קלוריות לצריכה היומית שלנו. להיפך- היא מסייעת לנו להגביר את כמות המים שאנו צורכים, ובכך להשיג תחושת שובע מתמשכת לאורך זמן.

האם שתיית סודה גורמת לבעיות בעצמות? לא נכון

בשנת 2006, צוות חוקרים בדק את השפעת משקאות קלים ממותקים פופולריים על צפיפות העצם במחקר שהתפרסם ב- The American journal of clinical nutrition. במשקאות שנבדקו התגלו חומצה זרחתית וקפאין, אשר יכולים להשפיע על בריאות העצם. אולם, סודה אינה מכילה את שני החומרים הללו, דבר ההופך אותה בטוחה יותר לבריאות העצמות מאשר משקאות קלים ממותקים.

האם החומציות הקיימת בסודה מסוכנת לבריאות? לא נכון

ד"ר גיל יוסף שחר, מומחה ברפואה תזונתית, ניקוי רעלים ורפואת הרמב"ם מציין כי סודה ומים מוגזים הם אכן חומציים יותר מאשר מים רגילים. אולם, אין לגוף כל בעיה להתמודד עם משקאות חומציים, כולל מיצי פירות טבעיים, שהם חומציים אף יותר מסודה ומים מוגזים.

עדכונים אחרונים

פבר 28, 2024

נגד הזרם

מתכונים
אוק 31, 2023

אופים באהבה

מתכונים
סלמון כשר
אוק 26, 2023

האם דגים צריכים שחיטה?

מתכונים