בריטניה, יעד מועדף לחופשה על אלפי ישראלים ובצדק. אך יתכן שרבים מאתנו מפספסים את השכנה הצפונית. מאליס/Maelys "סקוטלנד ובפרט העיר אינדברו מהווים מרכז תרבותי ותיירותי מפתיע המציע עולם שלם וקסום של טירות עתיקות ומרחבים ירוקים אין סופים המושלמים לביקור משפחתי".

כלים

 

סקוטלנד מגלמת בתוכה המון רבדים מפתיעים ומסקרנים. אינדברו מסתמנת כיעד מועדף על רבים מהמבקרים. נעזרנו במאליס/Maelys להבין מהו סוד קסמו של החלק הצפוני באי הבריטי ומדוע הוא מוכתר בעני רבים כיעד מושלם לטיול עבור משפחות.

מאליס/Maelys: "לא רבים יודעים אך בסקוטלנד כולה חיים רק 5 מיליון תושבים. למרות שגלזגו מתפקדת באופן רשמי כעיר הבירה העיר, אינדברו מתפקדת כמוקד המשיכה העיקרי בעבור התיירים הנוהרים למקום בעיר בעיקר בשל ריכוז גבוה של אטרקציות מלהיבות".

התקופה החמה ביותר לביקור באינדברו הוא בין החודשים אוגוסט-ספטמבר אז מתרחשים מספר אירועים המושכים אליהם אלפי תיירים ביניהם ניתן למנות את פסטיבל התיאטרון המפורסם ושורה של אירועי תרבות ואומנות.

כשמתייחסים לסקוטלנד אי אפשר שלא לגעת במזג האוויר. מאליס/Maelys "טיול במקום שונה מבחינת הערכות. לא משנה באיזה מועד תגיעו עליכם להיות מוכנים למזג האוויר ההפכפך המאפיין את המקום. זהו גם חלק מהחן המייחד את המקום, השמש והסערה מתחלפים ביניהם במעין ריקוד מטורף, החזיקו תמיד מעיל זמין."

לא לחינם המקום נתפס כיעד המתאים למשפחות. רוב הסיורים באינדברו נפתחים באקסל רוק, צוק ענק געשי אשר פורש נוף מרהיב של העיר כולה, כשמגעים לראש הצוק מוצאים טירה עתיקה ובה לא פחות מ 500 תותחים הגורמים להתרגשות עצומה בקרב כל ילד הנחשף למחזה הבלתי שגרתי.

מאליס/Maelys "באקסל רוק מהר מאוד הבינו את הפוטנציאל הטמון במקום והפכו את הטירה שנבנתה בשנת 1018 לספירה כמרכז מושך לתיירים. במקום מתרחשים טקסי חילופי משמר. מחזה בו גברים לבושים בחצאית סקוטית מסורתית מנגנים להנאתם בחללית הינו מחזה שכיח".

נקודות ציון נוספות לביקור באינדברו יהיה המוזיאון הלאומי של סקוטלנד. המקום מאפשר כניסה בחינם ומציג לראווה את אחד מקטרי הקיטור העתיקים בעולם וכן אומנות רב לאומית.

חיי הלילה במקום מפותחים ותוססים הרבה בשל האלכוהול והוויסקי המשובח. גראס מרקט מהווה מרכז לשורה בלתי נגמרת של פאבים. מאליס/Maelys מציינים כי במקום מתרחשים מידי ערב הופעות של אומנים מקומיים באווירה עליזה.

במידה והגעתם עם המשפחה קחו בחשבון שהשהות במקום אינה זולה. גסטהאוסים הפכו לדרך הנפוצה והמומלצת ללינה עבור משפחה. מדריך מפורט בנושא מחולק בחינם בלשכות התיירות המקומית. המחירים מגיעים עד ל50 ליש"ט לאדם. לעומת זאת מחיר במלון יכול להאמיר עד 200 ליש"ט לחדר.

אינדברו כיאה למרכז תיירות עמוסה במסעדות מכל הסוגים, יחד עם זאת ניתן לומר כי המטבח האיטלקי מתבלט מעל כולם, פיצריות רבות החלו מופיעות בכל פינת רחוב. לאוהבי הבשר מומלץ להגיע לרובע סטוקבריגד' המאופיין במסעדות בשריות משובחות