פעילויות לגיל הרך הם חלק בלתי נפרד ממתכונת הלימודים בגני ילדים פרטיים ועירוניים. הורים אף בוחרים את הגן המבוקש על פי החוגים והפעילויות שהגן מציע לילדים. יש יתרונות רבים להפעלות מאורגנות לקטנטנים ואלה תורמים לביטחונם העצמי, לחיזוק הדימוי ולהתפתחותם הקוגניטיבית והפיזית.

כלים
להפוך כל יום לחגיגה - הפעלות לגני ילדים
להפוך כל יום לחגיגה - הפעלות לגני ילדים


מרבית הפעילויות מתמקדות בפעילויות יצירתיות המפתחות את החשיבה, הדמיון ומעודדות שיח ותקשורת מילולית ושפת גוף. פעילויות כמו ציור, שימוש בחומרי יצירה ומשחק תורמים לביטוי העצמי של הילד. הוא לומד לשקף את עולמו הפנימי באמצעות שיר, ציור או סיפור.
פעילות קבוצתית תורמת גם לגיבוש בין הילדים ומסייעת לילד בתהליך הסוציאליזציה והופכת אותו לחלק מקבוצה. הוא לומד לפתח אינטראקציה ומיומנויות חברתיות. פעילות יצירתית מסייעת לפיתוח המוטוריקה העדינה ופעילות גופנית תורמת רבות לגמישות, תנועה, זריזות ושיווי משקל. ההפעלות השונות בגני הילדים מהוות הזדמנויות רבות לצמיחה אישית והכל בסביבה בטוחה ובאווירה מטפחת ומעצימה.

לפניכם מספר הפעלות פופולאריות בגני ילדים והשפעתן החיובית על הילדים:

מוסיקה לגיל הרך


פעילות פופולארית בגני ילדים היא חוגי מוסיקה עם נגן/מורה למוסיקה, חוג תנועה מלווה במוסיקה בקונספטים שונים. לרוב מדובר בחוגים שנעים בין 30-45 דקות, תלוי בגיל ובחוג, במסגרתם המפעיל מרקיד את הילדים ומכיר להם סוגים שונים של מנגינות לפי חגים ומועדים, מוסיקה קלאסית או שירי ילדים, לרוב בליווי אביזרי המחשה וכלי נגינה. המוסיקה מעצימה את ההקשבה, חשיבה יצירתית, המוסיקה יכולה לעזור לילד לתאר את רגשותיו (שמחה, עצב), לאמן את כישורי השפה (הרחבת אוצר מילים, הגייה נכונה), להרגיע את הילד ולשמח אותו.

מפגש מסקרן עם בעלי חיים


הפעלות עם בעלי חיים אף הן הפכו להפעלות אהובות בגני ילדים. הכוונה היא למפעילים שמגיעים עם בעלי חיים שונים על מנת ליצור קשר של רגש ומגע בין הילד לבעל החיים ולחשוף בפניו סוגים שונים של בעלי חיים, אורחות חייהם וכדומה. חוג חיות בגן מחזק את הקשר ואת האהבה של ילדים לבעלי החיים וכך גם מסייע להם לבטא רגשות ואמפתיה כלפי אחרים. חוגים אלה גם מעוררים את הסקרנות של ילדים כלפי סגנונות חיים אחרים.

חוגי ספורט בגנים


ניתן למצוא פעילויות ספורטיביות שונות הכוללות אביזרי ספורט, משחקים ותחרויות כמו משחקי כדור, ריצה ברחבי הגן, מתקני ספורט כמו שערי כדורגל, מצנחים ומנהרות. חוגים אלה מסייעים בחיזוק תפיסת המרחב של הילדים, גמישות ותנועה, כוח, יציבות וכושר. פעילויות ספורטיביות גם מחזקות את ההערכה העצמית של הילדים, חיזוק המיומנויות החברתיות בפעילויות ספורטיביות קבוצתיות, שמירה על משמעת עצמית, שאפתנות והישגיות.

שעשועי מדע


חוגי המדע כובשים את גני הילדים עם פעילויות של חשיבה המצאתית, ניסויים מרתקים, הכרות עם ממציאים גדולים ועוד. החוגים כוללים מערכי שיעור מסקרנים כולל פעילות חווייתית עם תוצרים שהילדים יצרו במסגרת החוג ויוכלו להדגים בפני הוריהם. פעילות זו בעלת אפקט העשרה ממפגש עם חומרים, דרך דיון על פעילות החושים, חקר הסביבה הטבעית, הכרות עם מושגים מדעיים ותופעות שונות.

פיתוח הצד היצירתי


הפעלה אמנותית לגני ילדים מגוונת להפליא וכוללת פעילויות של ציור, שימוש בחומרי יצירה שונים, צביעה, רישום ויש גם הפעלות ששמות דגש על אמנות ככלי תרפויטי. החוגים מסייעים בביטוי הפן היצירתי של הילד, עוזרים בביטוי עצמי, מגע עם חומר, מיומנויות רכות, פיתוח תפיסה אסתטית, שיפור התיאום בין קשר עין-יד, עיבוד חזותי ועידוד החשיבה היצירתית.

בבואכם לבחור יחד עם צוות ההוראה פעילויות העשרה לגן, חשוב שתבחרו תמהיל מעניין בין הפעלות שונות ובדקו מי היא החברה המפעילה, מי המדריך בפועל ומה כוללת התוכנית לאורך השנה.

תוכן המאמר בחסות "פורטל רחובות שלי" - אינדקס העסקים של העיר רחובות בו תמצאו גני ילדים ואת הפעילויות הכי שוות לילדים!