המרכז הרפואי בני ציון, יחל בימים הקרובים במחקר חדש אשר מטרתו לבדוק האם ניתן להימנע מהטיפול הכימותרפי ולהתבסס על טיפולים ביולוגיים בלבד לחוליCLL - לוקמיה לימפטית כרונית. מנהלת מכון המטולוגיה ובנק הדם במרכז הרפואי בני ציון ומובילת המחקר בארץ פרופ' תמר תדמור: "המחקר נבנה מתוך הבנה וצורך לבדוק אם יש מקום לשינוי הגישה הטיפולית"

כלים
פרופ' תמר תדמור. צילום - ארז חרודי
פרופ' תמר תדמור. צילום - ארז חרודי

 

פריצת דרך? במהלך השבועות הקרובים יחל המרכז הרפואי בני ציון להפעיל את המחקר הייחודי המיועד לחולי מחלת CLL – לוקמיה לימפטית כרונית אשר לא קיבלו טיפול במחלתם עד כה ובאמצעותו תיבחן אפשרות לשינוי הגישה הטיפולית. המטרה העיקרית של המחקר היא להפסיק לחלוטין את השימוש בטיפולים כימותרפיים הנמצאים כיום בסל התרופות ולהשתמש בטיפולים ביולוגיים בלבד.

המחקר מתבצע בכ-10 מדינות אירופאיות עד כה וביוזמתה של הקבוצה הגרמנית ל-CLL, ישראל תצטרף ותהיה אחת מהן. המחקר צפוי להמשך כשלוש שנים ובמהלכו יגויסו כ-1000 חולים בכל העולם.

מנהלת מכון המטולוגיה ובנק הדם במרכז הרפואי בני ציון פרופ' תמר תדמור, "מדובר במחקר שנבנה על ידי רופאים בלבד ולא על ידי חברת תרופות וזאת מתוך הבנה של המחלה והצורך לבדוק האם יש מקום לשנות את הגישה הטיפולית בחולים. המחקר הזה הוא פיסת היסטוריה בתחום ה cll".

למעוניינים בהצטרפות ניתן להתקשר למזכירות המכון 04-8359407 לקביעת תור.