הקיץ כבר כאן ואוטוטו יגיע החופש הגדול. בזמן שלא מעט אנשים, צעירים ורווקים יעברו על פני התקופה הזאת כלא כלום, עבור הורים רבים, כעת מתחיל "כאב הראש" הגדול. כיצד להעסיק את הילדים, כיצד לא לגרום להם להיות משועממים, איך לדאוג שהם כל הזמן יהיו עסוקים ולא ישבו בבית מול המסך, ישנו עד מאוחר או ישגעו את כולם.

אטרקציות לכל המשפחה – להכין את עצמכם לקיץ
אטרקציות לכל המשפחה – להכין את עצמכם לקיץ

 

לשמחתם של ההורים, יש לא מעט אטרקציות לכל המשפחה שאפשר למצוא במגוון רחב של מקומות אשר אפשר ליהנות מהן. אטרקציות שונות שאפשר שכל המשפחה תיטול בהן חלק, בין אם מדובר באטרקציה של מספר ימים ובין אם מדובר באטרקציה לשעה-שתיים. בכל מקרה מדובר בחוויה שכולם יכולים להפיק ממנה תועלת, ואין ספק שההורים ישמחו ליטול בה חלק, בין אם זה בשביל ליהנות מהן בעצמם ובין אם זה בשביל לשתף פעולה עם הילדים שלהם. הרי כל השנה הילדים לומדים וההורים עובדים. כעת יש הזדמנות שכולם ייהנו ביחד.

אפשר לחלק את האטרקציות לכמה קבוצות. כאמור יש אטרקציות לשבועות או לימים, כמו למשל טיול לחו"ל, קמפינג וכדומה. מצד שני, יש אטרקציות לשעה-שעתיים כמו חדרי בריחה למשפחות שזו אחת האטרקציות הפופולאריות ביותר על ילדים והורים בשנים האחרונות, יש אטרקציות ייחודיות נוספות כמו חדרי קריוקי, סרטים, סדנאות, הפעלות, מוזיאונים ועוד.

לפני שנסביר כיצד בוחרים את האטרקציה הנכונה, אנחנו צריכים לזכור, אטרקציה לכל המשפחה היא לא רק עניין לקיץ, אפשר ליהנות מאותן אטרקציות גם בימים אחרים, במהלך השנה, אולי זה יותר קשה, אך זה בהחלט אפשרי. בהחלט אם מדובר בסופי שבוע, חגים וגם בימי חול. בין אם זה חדרי בריחה למשפחות או כל דבר אחר.

כיצד בוחרים אטרקציה למשפחה בצורה נכונה

יש כמה פרמטרים כיצד לבחור את האטרקציה הנכונה למשפחה, אנחנו נציג כמה מהם כעת:

פרמטר ראשון צריך להיות התאמה של גיל. על מנת שכולם ייהנו או לפחות הילדים ייהנו, כי הם הדבר החשוב בעניין, חשוב שתהיה התאמה של הגיל שלהם לסוג האטרקציה. אין היגיון לקחת תינוקות לחדרי בריחה, מצד שני ילדים ביסודי ובתיכון, זה בהחלט מתאים.

פרמטר שני, משך זמן הפעילות. לא נכון יהיה לחפש אטרקציה שתימשך יום שלם ותהיה מונוטונית. צריך אטרקציה שנמשכת חלק מהזמן, כך הילדים לא איבדו את סבלנותם וכך יהיה ניתן להספיק לעשות עוד משהו באותו יום.

פרמטר שלישי, הפעילות צריך להיות אקטיבית ומעניינת, רצוי גם מעשירה. לא נכון לבחור סתם אטרקציה, אלא משהו שהילדים יטולו בו חלק פעיל, שתהיה מספיק מעניינת עבורם, והכי חשוב שתעשיר אותם בידע או בדברים אחרים שהם יוכלו לקחת ממנה. כך אנחנו נרגיש שהרווחנו משהו ויצרנו משהו ולא רק לקחנו את הילדים שלנו ליהנות מבילוי משותף.