6 טיפים לעיצוב מטבח קטן ומרשים

גם אם בשלב הזה אין לכם די כסף כדי לעבור לדירה גדולה יותר בעלת מטבח מרווח, אין סיבה לדאגה. כי עיצוב מטבחים קטנים הוא כל מה שאתם צריכים. הטיפים האלה יסייעו לכם לעצב את המטבח הקטן שלכם:

לשמור על מרחק – במטבח קטן המרווח בין הפריטים השונים מהווה גורם משמעותי. אם אתם מעוניינים להעניק למטבח שלכם נפח, כדאי שיהיה מרחק מכובד בין המקרר, הכיריים והכיור. התאימו את משטח העבודה אל הגובה שלכם – אתם משתמשים במשטח העבודה לעתים קרובות מאוד, ולכן חשוב שגובהו יתאים לכל דיירי הבית.

כך תוכלו לחסוך מעצמכם ומבני משפחתכם כאבי גב מיותרים. המטבח צריך להתמזג עם העיצוב הבית – כי כך הוא יכול להיראות גדול ומרשים. אם לדוגמה, בחרתם בעיצוב כפרי, השתמשו ברהיטים העשויים מעץ טבעי ומעיטורים מן הטבע – שיש מאבן, תמונת נוף וכדומה. שילוב מראות – אם תתלו מראה על הקיר הפנוי של המטבח שלכם, היא תשקף עבורכם את החלל הקטן ותעצים אותו. השימוש במראה מתאים לא רק ל"הגדלת" המטבח, אלא גם לחדרים נוספים כמו חדרי שינה, חדרי אורחים ואפילו סלון.

חושבים על כל פריט – פריטים רבים מדיי במטבח עלולים להעמיס עליו, בייחוד כאשר מדובר במטבח קטן. כך שגם אם קיבלתם תמונה גדולה ומעוצבת במתנה, חישבו פעמיים אם לתלות אותה במטבח שלכם. לבחור את הצבעים הנכונים – בחירה נכונה של צבעים וגוונים למטבח שלכם יכולה להעניק לו מרחב. בדרך כלל, הצבעים הבהירים הם שמעניקים למטבח הקטן תחושה של נפח ומרחב, ולכן מומלץ לבחור ברהיטי עץ בהירים, לתלות וילונות בצבעים עליזים כמו צהוב או ירוק ולצבוע את הקיר בצבע בהיר וחמים.

לסיכום, עיצוב מטבחים קטנים דורש ידע ותכנון מקצועי, כמו כל דבר בחיים. אז אם אין לכם רקע בעיצוב ואינכם יודעים כיצד ניתן להעניק מרחב למטבח הקטן שלכם, חשוב להתייעץ עם חברה מקצועית. הצוות ילווה אתכם לאורך כל הדרך ויסייע לכם לבחור את הרהיטים הנכונים, כך שהמטבח הקטן שלכם יהפוך לגדול ומרווח.