אתם אוהבים בעלי חיים, אוהבים את התיבול ההרפתקני לחיים ואוהבים אנשים, אבל לא ממש הצלחתם לחבר בין כל האהבות האלה למקצוע שיספק לכם פרנסה טובה וסיפוק אישי ומקצועי. אם המשפט הזה מתאר אתכם, או שאתם יכולים לפחות להתחבר אליו ברמה מסוימת, קורס מדריכי רכיבה טיפולית הוא הדבר הבא שאתם צריכים להקדיש לו את זמנכם ותשומת ליבכם. במסגרת הקורס, תלמדו כיצד למנף את האהבות שלא ממש טיפחתם לאורך השנים, לטובת מקצוע שימלא את זמנכם ביום יום, שיספק לכם פרנסה בכלל לא רעה, ובעיקר יעניק לכם סיפוק אישי ומקצועי בעבודה שמספקת לכם כל יום אתגרים חדשים ותחושת סיפוק עצום על פתרונם.

כלים

 

מה לומדים במסגרת קורס מדריכי רכיבה טיפולית?

החיבור שלכם לבעלי חיים ולאנשים מספק לכם נקודת פתיחה מצוינת למקצוע הרכיבה הטיפולית, אך הוא אינו יכול להוות את הבסיס היחיד בכדי לעסוק בתחום כמקצוע. בכדי להפוך לאנשי מקצוע יהיה עליכם לעבור קורס מדריכי רכיבה טיפולית, במסגרתו תלמדו שורה של נושאים ותתמקצעו באלמנטים השונים של המקצוע. בכלל זה, תלמדו על סוסים, על הטיפול בהם, על הפסיכולוגיה שלהם ועל האופן בו הם משתלבים באינטראקציה עם בני אדם. בהמשך לכך, תלמדו על המאפיינים שהופכים את הסוס לבעל חיים מתאים לצורך טיפול בבני אדם, ועל המצבים הנפשיים השונים שבהם ניתן להשיג תוצאות אפקטיביות באמצעות רכיבה טיפולית, עם צלילה לכל אחד מן המצבים ואופן הטיפול בהם.

מתעניינים בקורס מדריכי רכיבה טיפולית ורכיבה מערבית? לחצו כאן למידע באתר של "רטורנו"

האם נדרשת תקופת התמחות?

קורס מדריכי רכיבה טיפולית כולל בתוכו מרכיבים תאורטיים ומרכיבים מעשיים. במסגרת הקורס לומדים הסטודנטים את כל היסודות והמבואות התאורטיים אודות הסוסים, הטיפול בהם, המצבים הנפשיים בהם ניתן הטיפול, יחסי מטפל מטופל וכן הלאה. בנוסף, משתתפים הסטודנטים בשעות מעשיות ארוכות של טיפול בסוסים, הכרת הסוס, הדמיית טיפולים, לימוד תהליך הטיפול בתנאי מציאות וכן הלאה. בחלקו האחרון של הקורס, עוברים הסטודנטים מעין שלב התמחות, בו נבחנת ההבנה הכוללת שלהם, הן בהיבט התאורטי והן בהיבט המעשי.

כמו כן, לאחר סיום קורס מדריכי רכיבה טיפולית, משתלבים הסטודנטים בגופים שונים המציעים את שירותי רכיבה טיפולית, ובמסגרתם עושים את צעדיהם הראשונים בתחום, בתחילה לרוב עם ליווי של גורם מקצועי, ולאט לאט ברשות עצמם. בהתאם לכך, התמחות היא אכן חלק מקורס ההדרכה, אך היא אינה נדרשת כתנאי חוקי הכרחי לצורך קבלת הסמכה ותחילת עבודה בתחום המאתגר של רכיבה טיפולית.