יש דברים שקשה להפריז בחשיבותם ויש דברים שאי אפשר להפריז בהם. אתר מותאם מובייל נמנה עם הסוג השני. החשיבות נובעת מכך שאתר שמותאם למובייל מונגש וזמין עבור הגולשים בו 24/7 ללא כל תלות במקום בעולם שממנו הם גולשים. החשיבות נובעת גם ואולי בעיקר מכך שהשנה גוגל החליטה שאתרים שלא יותאמו לגלישה נוחה בסמארטפונים ובטאבלטים עלולים להידחק במנוע החיפוש לאחור ולמעשה- להיעלם.

כלים
אתר מותאם מובייל - החשיבות ועצות בנושא
אתר מותאם מובייל - החשיבות ועצות בנושא

 

כבר מזמן לא בגדר המלצה, זה חובה

אם יש נימוק "שובר שוויון" לשכנע גולשים להעדיף בניית אתר שמותאם למובייל – הנימוק הוא כלכלי: הפרסום והמכירות יעילים הרבה יותר במובייל; המפרסמים במובייל יודעים לנטר  ולעודד הנעה לפעולה במובייל יותר מאשר בערוצים ובאפיקים אחרים. הם יודעים יותר על העדפות הגולשים ולפיכך יכולים לכוון אליהם, כקהל יעד מפולח, פרסום ייעודי.

אם דרושה למי מכם (המתכננים בניית אתר תדמית או כל אתר שהוא) הוכחה נוספת לחשיבות ההתאמה למובייל – הנה היא: רוב הגולשים גולשים באתרים באמצעות מכשירי מובייל, כך שנושא אתר מותאם מובייל הוא קריטי לעצם ההיתכנות לאפשר להם להתוודע אליכם.

עצות לבניית אתר מותאם מובייל

חשוב שמי שמתכנן עבורכם את האתר ימקסם את ההתאמה של תצוגת האתר למסך המובייל, שהאתר ייטען במהירות ( גורם הזמן הוא גורם קריטי. עיכוב בלתי סביר, לתחושת הגולש, בעליית האתר עלולה לגרום לעזיבתו ולמעבר לאתר אחר).חשוב לאפשר לגולש ניווט קל ופשוט ולהימנע מטכנולוגיית פלאש, אשר אינה נתמכת על ידי חלק מהמכשירים.סוגיית העיצוב היא קריטית. לכן חשוב שהעיצוב והממשק יתאימו לגודל המסך או אם לדייק- לקוטנו. חשוב שהמידע כולו יהיה בהיר ומונגש לגולש, וכי חרף, קוצר היריעה יופיעו בה כל האלמנטים של התצוגה.חשוב להקפיד על כתובות נפרדות למובייל.היות שכל מרכיבי ההתאמה צריכים להתבצע באופן מקצועי, יש חשיבות רבה להפקיד את מלאכת ההתאמה לידי אנשי מקצוע המתמחים בבניית אתר מותאם מובייל.  על מי שבונה אתר זה להבין את משמעות ההתאמה לפי מילות חיפוש במובייל ולבצע את כל ההתאמות הטכניות הנדרשות.חשוב ליצור התאמה מרבית ומיטבית בין העמודים באתר הרגיל לאתר המובייל,היות  שגוגול לא אוהבת מצב, שבו חלק מהתוכן באסתר נגיש למי שגולשים במחשב נייח ואינו נגיש לגולשים בו במובייל.בשל חשיבות התמונות באתר מזה והקושי לטעון במהירות תמונות מורכבות מזה, העלו תמונות שנטענות במהירות:  מומלץ לייחד כ-50K לתמונה בסיסית, ועד 5K ואפילו פחות לאייקונים המופיעים באתר.

אל תתפשרו, זה יחזור אליכם בריבית דריבית

אין ספק כי אתר מותאם מובייל הוא ברירת המחדל של בעלי אתרים אבל גם הבחירה המועדפת, הכדאית, המועילה והמשתלמת. על מנת למקסם את פוטנציאל האתר המותאם למובייל חשוב להפקיד את מלאכת בנייתו ועיצובו בידי אנשי מקצוע מנוסים, המאומנים ומיומנים בבנייה ואף בתחזוקה של אתרים כאלה.