יש עבודות בגובה שיתבצעו על הצד הטוב ביותר והבטוח ביותר באמצעות שימוש בבמות מיוחדות. במות הרמה הן אמצעים מיוחדים, שניתן להסיע למקום הרצוי באמצעות מערכת גלגלים או זחלים, בשילוב מנוע חשמלי או מנוע דיזל. שכירה של במות כאלה יכולה לשמש גורמים שונים, מוסדיים או פרטיים.

כלים

 

מי זקוק לבמות הרמה

הרבה מאוד גורמים עשויים להפיק תועלת רבה מהשימוש בבמות הרמה. בין הגורמים או אנשי המקצוע העשויים להזדקק להשכרה של במות הרמה ניתן למצוא קבלני שיפוצים וקבלני ניקיון. אם עומדת על הפרק מלאכה של שטיפת חלונות גבוהים מאוד, במת הרמה תאפשר גישה. אם צריכים לשפץ גג או לשפץ מערכת מיזוג, גם אז במת הרמה תאפשר את הגישה. נוסף על כך, השכרה של במות יכולה להועיל בעבודות חקלאות מסוימות (למשל קטיף תמרים מן העצים הגבוהים). גם הקמה של מערכת תאורה גבוהה יכולה להיעשות באמצעות במת הרמה מקצועית. אפילו קבלנים או בונים פרטיים עשויים להפיק תועלת מפתרון הרמה שכזה וכן גופים כגון עיריות, מפעלים, מרכזי לוגיסטיקה ועוד.

האם כל אחד יכול להפעיל במת הרמה

הפעלה של במת הרמה איננה עניין מסובך יתר על המידה. יחד עם זאת, אין לומר כי כל אחד יכול לגשת למתקן זה ולהפעיל אותו מייד, ללא הדרכה. הפעלה נכונה וכמובן גם בטיחותית זה עניין של מיומנות וידע. משום כך, כאשר משכירים במת הרמה, יש לוודא במידת הצורך כי החברה המשכירה יכולה להעניק את ההדרכה לגבי תפעול, הרמת הבמה, הורדתה, הסעתה ממקום למקום. יש לציין כי יש סוגים המאפשרים נסיעה בתוואי שטח מורכב (במות הרמה בעלות הנעה כשל ג'יפ) ולצורך כך יש להקפיד על זהירות מיוחדת. חשוב להעיר כי השימוש בבמות, כשהוא נעשה נכון, נחשב למאוד בטוח בזכות מנגנוני בטיחות לייצוב הבמה וקיבועה במקום.

אילו סוגים של במות הרמה יש בנמצא

לפני השכרה של במת הרמה כזאת או אחרת, יש להביא בחשבון כי ההיצע רחב. ההבדלים בין במה אחת לאחרת הם אלו שיעזרו להשיג את הפתרון האופטימלי. יש במות היכולות לאפשר הרמה לגבהים כדוגמת 5 או 6 מטרים. במות מסוג אחר, למשל במת מספריים יכולה להתאים לעבודות בגובה של פי 3 מכך ואף יותר. סוג אחר של במה, במת זרוע חשמלית, יכולה להגיע לגבהים מרשימים עד מאוד, אפילו עד לגובה של 40 מטר ויותר. עוד נציין כי יש במות הפועלות על דלק, אחרות על סולר ויש גם במות חשמליות, שקטות ויעילות.