העולם כולו הולך לכיוון של שימוש אך ורק בכרטיסי אשראי ופחות שימוש במזומן. לא רק שעסקים הולכים לכיוון הזה, גם הממשלות מעדיפות שאזרחים ועסקים יעשו פחות שימוש בכסף מזומן ויותר שימוש בכרטיסי אשראי, גם מוסדות פיננסים, בנקים וכדומה, מעדיפים שמרבית העסקאות יתבצעו דרך כרטיסי אשראי ולא דרך כסף מזומן.

כלים
למה צריך סליקה בעסק
למה צריך סליקה בעסק

 

יש לכך הסברים מאוד פשוטים וקלים. אם אנחנו בוחרים לעשות עסקה דרך כרטיס אשראי, הרי שהיא מדווחת ואין שום אפשרות "להעלים" אותה, הכל רשום ומדויק. זאת להבדיל מעסקאות במזומן, אשר גם יכולות להיות לא מדווחות לרשויות, וגם יכולות ליצור בלבול מסוים בתהליך העסקה, דבר שפחות קורה במקרים של תשלום באשראי, מה עוד שבמקרה כזה אפשר לבצע בקרה ופיקוח בצורה הרבה יותר טובה וניתן לתקן באופן מיידי.

גם אזרחים מן השורה מעדיפים היום להשתמש יותר בכרטיסי אשראי ופחות במזומן. הן בגלל הנוחות שבדבר, והן בגלל העובדה שעסקאות באשראי מתבצעות ביום אחד קבוע, ואז קל יותר לבצע בקרה ופיקוח על ההוצאות השונות.

לכן כל עסק חייב להחזיק היום מערכות סליקה. מערכת זו מאפשרת לבצע שירותי סליקה של כרטיסי אשראי מסוגים שונים, ולעבוד עם החברות השונות שמציעות כרטיסים ללקוחות שלהם. בצורה כזו, העסק יכול לבצע עסקאות בסדרי גודל שונים ללא שום בעיה.

אלה כמובן לא הסיבות היחידות לכך שעסק צריך להחזיק מערכות סליקה, מיד אנחנו נציג עוד מספר סיבות, אך צריך לומר שכיום הנטייה היא, הן בקרב עסקים קטנים והן בקרב עסקים גדולים, לעבוד עם מערכת שמציעה שירותי סליקה לעסקים וישנם לא מעט עסקים שויתרו על האופציה לעבוד עם כסף מזומן.

אתם רוצים לקוחות מכל העולם? תשתמשו במערכות סליקה

אחת הסיבות העיקריות בגינה עסקים חייבים להשתמש בשירותי סליקה, היא עצם זה שרק כך אפשר לבצע עסקאות באמצעות האינטרנט. כל מי שיש לו אתר עם חנות וירטואלית יודע, שהדרך הטובה והנכונה ביותר לבצע עסקאות ברשת היא באמצעות מערכת סליקה ממוחשבת שמאפשרת לגולש למלא את פרטיו האישיים ואת פרטי כרטיס האשראי שלו, וכך הוא יכול לבצע רכישות, הזמנות או כל דבר אחר.

נכון שבאתרים רבים יש גם אפשרות אחרת, כמו למשל תשלום דרך פייפאל או דרך הטלפון, אך על מנת להגיע לקהל גולשים רחב ככל שניתן ועל מנת לעשות את הפעולות בצורה פשוטה, נוחה ובטוחה, הרי שחייבים להתחבר אל מערכת סליקה.

צריך לומר, מערכת שכזו מאובטחת על ידי קודי אבטחה בינלאומיים אשר כל מי שמתחבר אל מערכת סליקה זוכה לקבל אותם, מה שמאפשר לספק בטחון מלא לכל גולש אשר מבקש לבצע רכישה דרך האינטרנט.

אסור לשכוח, אם מתחברים אל שירותי סליקה ומאפשרים לבצע רכישות דרך אתר האינטרנט או אפילו דרך הטלפון באמצעות כרטיס אשראי, אזי שכל לקוח, מכל העולם, יכול לבצע רכישות בעסק בצורה אחידה ונוחה.