המציאות המודרנית והמתקדמת שאנו חיים בה כיום, מעניקה לכל אדם יכולת לבצע לא מעט פעולות באופן דיגיטלי ומקוון. כיום, פעולות שבעבר היו מורכבות מאוד כגון: רישום חברה חדשה, הופכות להיות קלות ומהירות בשל האפשרות להגיש בקשה לרישום חברה אונליין. באמצעות תהליך זה, כל אדם יכול לרשום את החברה שהקים כחברה בע"מ בתהליך פשוט ויעיל.

 

הליך רישום חברה בע"מ- מה הוא כולל

תהליך רישום חברה בישראל יכול להתבצע כיום גם באופן מקוון אצל רשם החברות. באמצעות פלטפורמות ייעודיות לרישום חברה ברשם החברות, ניתן לחסוך כיום הן בעלויות והן בזמן. הליך הגשת הבקשה מתחיל בהגשה של מסמכי התאגדות אונליין לרשם החברות. האדם שמהווה את מייסד החברה, ממלא באתר טופס מקוון. מדובר על תהליך קצר מאוד שלא יארך יותר מ5 דקות. עורך דין מטעם הפלטפורמה הנבחרת לרישום חברה, ייצור קשר עם מייסד החברה לצורך תיאום המועד לחתימה על המסמכים השונים. תוך כמה ימים, מייסד החברה יקבל בדואר האלקטרוני תעודת התאגדות עם מספר ח.פ. מסמכי ההתאגדות שיש להגיש כוללים: טופס בקשה לרישום החברה עם שמות חלופיים, הצהרה של הדירקטורים הראשונים ותקנון חברה.

רישום חברה אונליין- מדוע זה כדאי?

לרישום חברה אונליין ישנם לא מעט יתרונות: ראשית כל, מדובר בחיסכון מהותי בזמן. נכון להיום, תהליך רישום חברה באינטרנט הינו תהליך קל, מהיר ונוח. בעוד שבעבר אדם שהיה מעוניין להקים חברה על ידי רישומה ברשם החברות נדרש לכתת את רגליו ולהגיע באופן פיזי למקום שבו עליו להגיש את המסמכים הרלוונטיים לצורך רישום החברה, הרי שכיום האדם יכול לעשות זאת מבלי לצאת מהבית באופן פיזי. רשם החברות מבצע את הליך הרישום לאחר שהוא מתבצע באינטרנט בין 24 שעות לארבעה ימי עסקים. מעבר לחיסכון בזמן, רישום חברה באופן מקוון חוסכת לאדם בעלויות. אם בעבר האדם נדרש להגיע באופן פיזי לרשם החברות לצורך הגשת המסמכים או לשלוח אותם עם שליח ובמקביל לקיים לא מעט פגישות עם עורך דין לצורך תהליך הרישום, כיום ניתן לקבל את כל המידע אודות הרישום וכן לבצע את מרבית הפעולות הרלוונטיות לרישום, דבר אשר חוסך לא מעט כסף לאדם.

בחירת שם לחברה ותזמון הרישום

כאשר מדובר על בחירת שם לחברה באופן מקוון, הרי שכאשר שולחים את מסמכי ההתאגדות, יש צורך לבחור שם חברה ובמקביל להציע עוד שני שמות חלופיים לשם שהוצע. ישנם לא מעט מקרים בהם רשם החברות לא יסכים לרשום את החברה בשם הראשון שבחרתם לה, בשל העובדה שהוא דומה מאוד לשם של חברה אחרת. אם אתם רוצים לחסוך לעצמכם זמן מיותר, תוכלו כיום בטרם אתם שולחים את המסמכים ואת שמה של החברה באופן מקוון, לבדוק ברשימת שמות החברות המוצעת בפלטפורמה הייעודית לרישום באינטרנט, האם השם שבו אתם רוצים לרשום את החברה קיים. מכיוון שעלות רישום חברה הינו משמעותי, כדאי מאוד לרשום את החברה בתזמון הנכון ורק לאחר שגויס כסף ממשקיע. כמו כן, חשוב מאוד לרשום את החברה בסוף דצמבר, במידה ואתם מתכננים לרשום את החברה לקראת סוף שנה שכן, כך תוכלו לחסוך באגרה שנתית שהינה קלנדרית.

אין ספק שרישום חברה אונליין זהו תהליך פשוט וקל, אשר יחסוך לכם לא מעט כסף. אולם, חשוב מאוד לבצע אותו בצורה הנכונה ועל ידי בחירת הפלטפורמה הטובה ביותר ברשת עבור רישום מעין זה. בדקו היטב איזה פלטפורמה היא האידאלית עבורכם והחלו בביצוע תהליך הרישום.