לא מזמן נתקלתי באתר ברכות חדש ברשת האינטרנט שמתיימר להציע שירות שונה וייחודי. לאחר שהתנסיתי בשירות גיבשתי לעצמי חמש תובנות. הפירוט המלא בהמשך.

כלים

 

אירועי חיים סובבים אותנו כל העת. זאת יכולה להיות חגיגת בת המצווה של האחיינית, וזו יכולה להיות גם חתונה של חבר קרוב. ברור לכל שאין אפשרות מעשית להעניק את אותה הרמה של תשומת לב לכל אחד מן האירועים. אולם מבין עשרות האירועים שמקיפים כל אדם בחייו, יש את אלו שלהם הוא היה רוצה להקדיש קצת יותר יחס ומשאבים. איך עושים זאת נכון?

ובכן, בשיטוט סתמי שלי ברשת האינטרנט נתקלתי באתר חדש, צעיר ומרענן, אשר מציע ברכות לכל אירוע חיים. הנה הן 5 המסקנות העיקריות שלי מן השימוש באתר:

הברכות השנונות באתר אינן מתאימות לכל אחד. אתר הברכות השלם העלה באופן משמעותי את רמת התחכום הנדרש כדי להבין חלק מן הברכות. זאת יכולה להיות מתודה מצוינת למי שמעוניין בברכה מתחכמת ושנונה, אבל רובנו לא כאלה, וחבל.

בפרק הברכות לחתונה כל גולש יוכל למצוא ברכה שמתאימה עבורו. הברכות שם ממוקדות, מצחיקות ושנונות, כאלו שבאמצעותן אפשר בוודאות לשמח את החתן והכלה. אם נכנסת למדור הזה, תצא בוודאות מוחלטת עם ברכה שמתאימה במיוחד עבורך.

הברכות במדור ימי ההולדת לעיתים מתישות. בעל האתר, שרוצה ככל הנראה להשאיר את הגולשים זמן רב יותר באתר, כתב ברכה לכל איש מקצוע בערך שיש בעולם. כך תמצאו ברכה למנקה רחובות, וברכה לנהג טרקטור, ברכה לקוסמטיקאית וברכה למאפרת. לא בטוח שהשיטוט הזה, בין מאות רבות של ברכות, עושה טוב לגולש. סביר יהיה להניח שגם כאן, כל אחד יוכל למצוא ברכה שמתאימה עבורו, אולם לא מאוד סביר שאנשים ירצו להקדיש לנושא הזה כל כך הרבה זמן.

הדרשות לאירועי בר המצווה ובת המצווה נדירות. באמת. אם יש לי המלצה להורים הצעירים המתלבטים כיצד לצייד את הבן או הבת בדרשה מוצלחת לאירוע – היא להיכנס אל אתר הברכות השלם ולחלץ משם דרשה מתאימה. באחריות. אתם תודו לי אחר כך.

הברכות המיועדות לפרישה או לעובד שעוזב את העבודה לטובת מקום עבודה אחר, שנונות ומלאות הומור. עם זאת, לא סביר שברכות כאלו יתאימו לאירוע גדול ורב משתתפים. כדאי יהיה מאוד להתאים את הברכה לאופי האירוע.

לסיכום, חווית השימוש שלי מאתר הברכות השלם הייתה טובה, אולם כדאי יהיה מאוד להבין שהאתר הזה לא מתאים לכל אחד.