קצת על מיקור חוץ

מיקור חוץ, המוכר לנו יותר בשמו הלועזי – outsourcing, הוא דרך נפלאה לקבל שירותים נחוצים לעסק מאנשי מקצוע מקצועיים ומנוסים בתחומם. הכוונה היא לכך, שבמקום להעסיק עובדים באופן ישיר, פונים לשירותיה של חברה חיצונית ונהנים מהשירות של העובדים שלה ומקבלים מענה לצרכים הספציפיים של העסק.

כלים

 

מה זה בית תוכנה?

בית תוכנה הוא הכתובת שלכם לכל מה שקשור לפיתוח תוכנה בשביל העסק שלכם ובכלל. לדוגמה, אם אתם זקוקים למערכת לניהול קשרי לקוחות והקיימות לא מספקות אתכם, תוכלו לפתח בעזרת בית התוכנה את המערכת המתאימה לצרכים שלכם.

הצורך האישי

לכל חברה או ארגון יש את הצרכים שלו, המתאימים לאופי העבודה שלו, למוצר או השירות שהוא מספק ללקוחות שלו, לעבודה מול ספקים וכך הלאה. היות שכך, ארגונים רבים לא באמת יכולים להשתמש במערכות המדף הקיימות ונזקקות לפיתוח של מערכות תואמות צרכים. לדוגמה, ארגון שעיסוקו הוא ייבוא, יצטרך מערכת שתעזור לנהל את הקשרים עם הספקים, עם הלקוחות, עם נותני השירות ועם העובדים הפנימיים של הארגון.

ייעול העבודה

אם עסקנו בנושא של מערכת ניהול קשרי לקוחות, הרי שהיא מיועדת בעיקר למערך נותני השירות של החברה, במטרה להקל עליהם לתת שירות טוב ויעיל יותר ללקוחות. היות שכך, למערכת מסוג זה יש חשיבות גבוהה בכל ארגון ולכן מומלץ להשקיע את הזמן והכסף בתכנון המערכת המתאימה ביותר. הדבר נכון גם לגבי מערכות לניהול כספים, עבודה עם ספקים, סטטיסטיקות שיווקיות וכך הלאה.

היתרון של מיקור חוץ

כאשר מדובר על תוכנה לעסקים, קיים יתרון גדול לאפשרות של מיקור חוץ. יתרון משמעותי זה נובע בעיקר מהעובדה, שהרוב הגדול של תוכנות לעסקים משרתות אותם לאורך שנים ולכן אין צורך בהעסקת מפתחים במשרה מלאה או אפילו חלקית, אלא ניתן לשכור את השירות של בית תוכנה נבחר לצורך הפרויקט המבוקש ולסיים את ההתקשרות ואת התשלומים בסיום הפרויקט.

רגע לפני העבודה – בדיקת מקדימה

רגע לפני שאתם בוחרים בית תוכנה ומתחילים בעבודה על המערכת שלכם, כדאי לעצור ולחשוב. חשיבה זו מתמקדת בעיקר בהבנת הצרכים שלכם מהתוכנה כיום ובמבט קדימה, הצרכים האפשריים שלכם בעתיד. לדוגמה, מומלץ מאוד לקחת בחשבון את האפשרות שהחברה תגדל באופן משמעותי וכך אולי יהיו אנשים נוספים שיצטרכו לעבוד עם המערכת ויתכן שתצטרך לתת מענה גם בתחומים נוספים.

בחירת בית תוכנה

לאחר שבחנתם את הצרכים הקיימים והעתידיים של הארגון, זהו הזמן לבחור בית תוכנה שיפתח עבורכם מערכת שתתאים עבורכם במדויק. לכן מומלץ לבחור בחברה, שמתמחה בפיתוח תוכנה לעסקים ועובדת בשיטה של מיקור חוץ. בהחלט אפשרי לבקש לראות עבודות קודמות עם דגש על דמיון בין מערכות אלו לבין המערכת שאתם מבקשים ועל ידי כך לקבל מושג לגבי מידת המקצועיות.