בכנס מקצועי שנערך  במלון גארדן הוטל לקחו חלק עשרות חובשים ופראמדיקים במד"א וצוות המערך הקרדיולוגי  בביה"ח * בין נושאי ההרצאות שהעבירו בכירים במד"א ובביה"ח, צנתור ראשוני, השגת יעדי LDL לאחר אוטם, שילוב נוגדי קרישה וטסיות אחרי אוטם, אי ספיקת לב במהלך אוטם חריף, חשיבות האבחון המהיר, ועוד

כלים

עשרות גורמי רפואה ממד"א ורופאים, אחיות ואנשי צוות מהמערך הקרדיולוגי של המרכז הרפואי בני ציון, השתתפו בכנס הראשון מסוגו. בין הנואמים בכנס, מנכ"ל המרכז הרפואי ד"ר אוהד הוכמן, המנהל האדמיניסטרטיבי של המרכז הרפואי ארז שימקו, סמנכ"ל רפואה במד"א ד"ר רפי סטרוגו, מ"מ מנהל מרחב כרמל במד"א ארז גלר ובכירים נוספים במגן דוד אדום ובמרכז הרפואי בני ציון.

בין מטרות הכנס, חיזוק שיתוף הפעולה וממשקי העבודה בין ביה"ח בני ציון והמערך הקרדיולוגי למגן דוד אדום, ארגון ההצלה הלאומי של ישראל, והעשרת הצוותים הרפואיים בתחום הקרדיולוגי.

התיאום בין צוותי מד"א בשטח לקרדיולוגים בבית החולים בני ציון ובבתי חולים נוספים, קריטי להצלת חיים. כאשר צוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א מעניק טיפול רפואי לחולה שסובל מאירוע לבבי, עוד בטרם תחילת הפינוי לבית החולים, מעביר הפראמדיק את תרשים האק"ג לקרדיולוג בבית החולים, באמצעות יישומון ייעודי של מד"א. בכך, נחסך זמן טיפול יקר, ונשמר הרצף טיפולי החשוב, מרגע זיהוי האירוע בביתו של המטופל ועד לצינתור בבית החולים.

הכנס הינו יוזמה משותפת של המערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי בני ציון, בראשות ד"ר עידית דוברצקי מרי ובכירים באגף הרפואה של מגן דוד אדום, בהם המפקח הרפואי של מד"א במרחב כרמל גיא קרשובר.

מנכ"ל המרכז הרפואי בני ציון ד"ר אוהד הוכמן: "המרכז הרפואי בני ציון הינו מרכז רפואי איכותי, שמציע מגוון רחב של יכולות רפואיות איכותיות הניתנות ברמה הגבוהה ביותר.
כך למשל, המרכז הרפואי עומד ביעדי משרד הבריאות במדדי האיכות במהירות התגובה בביצוע צינתור לחולים עם אוטם חריף של שריר הלב, ובניתוח שברי צוואר ירך. המרכז עבר בהצטיינות יתרה את מבדק האקרדיטציה והיה הראשון מבין בתי החולים הכללים בישראל שעבר את המבדק בהתאם למהדורה השישית העדכנית של ארגון ה-jci.
יתרה מכך, המרכז זוכה שנה אחר שנה במקום הראשון בשביעות רצון המטופלים."
יש במרכז הרפואי את מיטב המחלקות, מיטב הרופאים, טכנולוגיות מתקדמות - כל אלו מעמידים את המרכז הרפואי כמוביל, תוך אמונה שהמטופל צריך להרגיש בבית, גם כשהוא חולה.
מנכ"ל המרכז הרפואי בני ציון ד"ר אוהד הוכמן הדגיש עוד בדבריו, "אני קורא לכם לפנות מטופלים לבית החולים שלנו ולפתוח בשיתופי פעולה בין שני הארגונים, אנחנו יכולים לתרום את הידע שלנו לצורך העשרת הצוותים הרפואיים שלכם. בכוונתנו, להפוך את הכנס למסורת תוך החלפת ידע והעשרת הידע, שיתוף פעולה במחקר, פיתוח טכנולוגיות. המטרה של הכנס הזה לפתוח דו שיח של שיתופי פעולה במטרה לתת למטופל את הטיפול הטוב ביותר שהוא יכול לקבל ואצלנו ניתן לקבל את הטיפול הטוב ביותר".
מנהלת המערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי בני ציון ד"ר עידית דוברצקי מרי : "במפגש הזה אין מארחים ואין מתארחים אלא אנשים שביחד עושים יום וליל להצלת חיים בעבודה משותפת ומפגש זה הוא עוד סימן להמשכה של ידידות מופלאה. אנחנו מודים לכם על המפגש הערב"
סמנכ"ל רפואה במד"א, ד"ר רפי סטרוגו: "לשיתוף הפעולה בין מגן דוד אדום לבתי החולים בארץ, ישנה חשיבות גדולה. מטרת העל היא לחשוב ביחד כיצד לשפר את המענה הרפואי למטופל הבא, בכל תחומי הרפואה הדחופה, בהם גם התחום הקרדיולוגי. אני מודה למערך הקרדיולוגי של המרכז הרפואי בני ציון על שיתוף הפעולה, ומקווה שזהו הכנס הראשון מיני רבים".
מנכ"ל מד"א, אלי בין: "במגן דוד אדום אנו נותנים דגש מיוחד לפיתוח הידע הרפואי של העובדים והמתנדבים, מתוך מטרה להעניק לנפגעים טיפול רפואי במקצועיות וביעילות המרבית. כנסים מאין אלו תורמים רבות ליכולות המקצועיות של החובשים והפראמדיקים שלנו, ומחזקים את הקשר בין צוותי ארגון ההצלה הלאומי של ישראל לבתי החולים בארץ. אני רוצה להודות להנהלת בית החולים על שיתוף הפעולה, ומקווה שהכנס המוצלח יתקיים שוב גם בשנה הבאה".