אדם בריא בגוף בריא, כך אומרים. ואחת מן הדרכים לביצוע של בקרה למצב הבריאותי של בני האדם היא על ידי שליחת כל מטופל אל ביצוע של בדיקות מעבדה שיכולות לכלול סוגים רבים של בדיקות שהראשונה והכי מוכרת מבין כולן היא בדיקה של דגימת דם שבה יכולים לבצע הוראות של בדיקות רבות ומגוונות לפי הצורך שהרופא מצא.

כלים

 

החשיבות של בדיקות מעבדה

בדיקות מעבדה מבוצעות באופן סדיר בכל יום מחדש, ומעבדות רבות הן כאלה שעוברות על פני כל הדגימות שנשלחות אליהן, חלק פעילות בקופות חולים, חלק בבתי החולים וחלק אחר פעילות באופן פרטי. החשיבות של כל אלה היא גדולה מאוד, והיא זו אשר מאפשרת זיהוי של בעיה על מנת לטפל בה בצורה יעילה ולהביא מרפא לכל אדם שצריך אותו. מדוע בדיקה שמבוצעת במעבדה פרטית היא כזו אשר לה יש יתרונות ניכרים על פני יתר המעבדות שאותן אנו מכירים? הדבר נובע משורה של הבדלים שיוצרים פערים שעליהם לא תמיד דכאי לדלג במצבים בריאותיים בעייתיים.

היתרונות של בדיקות במעבדה פרטית:

לא חייבים הפנייה מהרופא בקופ"ח

הרוב המכריע של הבדיקות שאותן מבצעים אנשים אשר ניגשים אל הרופא המשפחה שלהם בקופת החולים הן בדיקות שאליהן הוא מופנה בתוך הקופה עצמה או מחוצה לה, וכדי לבצע את הבדיקה התהליך מחייב הצגה של הפנייה מהרופא שאיתה ניגש המטופל. בדיקה במעבדה פרטית מקצרת את תהליכים הללו ומאפשרת קבלה של כל סוג של בדיקות מעבדה גם ללא מסמך הפנייה.

גמישות בשעות של קבלת שירותי מעבדה

הגישה אל ביצוע של בדיקות מעבדה היא פעולה שאותה ניתן לבצע רק בשעות הפעילות של אותה מעבדה. עבור לקוחות קופת החולים שניגשים אל המעבדה של הקופה שלהם מדובר בשעות בודדות של הבוקר שבמידה ולא הייתה אפשרות להגיע באותן השעות הבדיקה תיאלץ להמתין ליום המחרת. בדיקות מעבדה במעבדה פרטית מאפשרות הגעה בטווח הרבה יותר נגיש של שעות, כך שכל אדם יכול להגיע בשעה הנוחה לשם ביצוע של בדיקה חשובה.

ביצוע של בדיקות מיוחדות

ישנם סוגים של בדיקות שאותן לא מבצעים בכל מעבדה ועבורן מועבר המטופל אל מעבדה מיוחדת. בדיקות מעבדה במעבדה פרטית הן גם כאלו אשר כוללות בדיקות מיוחדות שלא נעשות בצורה תכופה ופחות תדירה ובהרבה מעבדות אינן נעשות כלל. מעבר לכך, מעבדה פרטית יכולה להפנות את הדגימות לבדיקה במעבדות מתמחות בחו"ל במידת הנדרש.

מקבלים תוצאות בדיקה במהירות

כל אדם שהלך על מנת לבצע בדיקות שנעשות במעבדה כבר למוד ניסיון לגבי זמן ההמתנה שיכול להיות ארוך עד ארוך מאוד לפי הסוג של הבדיקה שאותה מבצעים במעבדה. לעומת זאת, עבור בדיקות שאותן מבצעים במעבדה פרטית ניתן לראות את התוצאות כבר באותו היום וחלק אחר באופן מהיר מכל מה שרגילים לראות בתחום שירותי מעבדה.