בעידן המודרני, דברים נעים בקצב אדיר. מדהים לחשוב אילו כלים נדרשו על מנת להצליח בעולם אליו נולדנו וכמה הכלים הנדרשים היום הם שונים. הדבר מהווה אתגר חינוכי מורכב ביותר, מאחר ומשמעות הדבר היא שאנו מחנכים את ילדינו לקראת עולם שאין לנו כל מושג אילו כישורים יידרשו על מנת להצליח בו. לכן, אל העולם של מחר כנראה שלא יהיה פשוט להכין את עצמך, אבל ניתן על פי אופי עולם העסקים, האקדמיה והחברה של היום, להניח אילו כישורים הפכו למשמעותיים ביותר היום וכנראה יישארו עמנו זמן מה. אלו כמה מהכישורים המשמעותיים שחשוב להתמקצע בהם:

כלים

 

שימוש במחשב וברשת

היום, כמעט שום דבר לא זז בלי מחשבים. רשת האינטרנט הביאה עמה יכולות שאיש לא יכול היה לדמיין בכל הנוגע לתקשורת, צריכת תוכן ובידור, צרכנות ובמאפיינים רבים אחרים. כמעט כל משרה שקיימת היום דורשת ידע ביישומי המחשב הבסיסיים. לכן, על מנת לקחת חלק פעיל בתעשייה היום וכדי לקחת חלק במהפכה הדיגיטלית האדירה המאפשרת כל כך הרבה, חשוב ללמוד כיצד לעבוד עם מחשב ועם האמצעים הדיגיטליים השונים.

יכולת דיבור מול קהל

כיום סיטואציות רבות דורשות יכולת גבוהה לדבר מול קהל. מדובר באתגר לא פשוט שרבים חוששים ממנו מאוד. עם זאת, חבל שהפחד הזה יהווה מכשול בדרך להשגת מטרה שעשויה להיות די משמעותית לחיים. על מנת לנאום בפני אנשים, להציג פרזנטציות ולמכור רעיונות שלך, חשוב לרכוש כישורים לדיבור מול קהל. כיום זמינות סדנאות רבות אשר יסייעו לך להתגבר על החשש הכבד וללמוד כיצד להציג את דבריך באופן שיגייס את תשומת הלב של כלל שומעיך, ישכנע אותך בדבריך ולעמוד על הבמה באופן מרשים ומעורר השראה.

התנסחות בכתב

יכולת הבעה גבוהה בכתב תיצור רושם על מעסיקים רבים ותשפר את הכישורים החברתיים שלך באופן משמעותי. בעיקר כיום, כאשר פעילות שיווקית, חברתית, פוליטית ויצירתית רבה נעשית ברשתות החברתיות, הבעה גבוהה בכתב עשויה להיות כלי עבודה חשוב מאוד שתציג אותך בפני העולם בצורה רהוטה, מרשימה ומושכת.

יכולת ארגון

כיום המידע נע במהירות אדירה ולוח הזמנים צפוף מאי פעם. כדי לעמוד בקצב, חשוב שיהיו בידיך כלים מתקדמים לניהול הזמן והמשימות שלך. כיום אפליקציות מתקדמות וכלים אדמיניסטרטיביים יכולים לנהל לך את כל היבטי החיים ולהסתנכרן אלו עם אלו, כך שיוכלו לתזכר אותך, לנהל את שגרת יומך ולא לאפשר לך להחמיץ יותר שום משימה חשובה שלך.