עבור רבים, הטיול הגדול אחרי הצבא כולל בתוכו את כמה מהטרקים המורכבים אך היפים ביותר בעולם. בין אם מדובר מדינות דרום אמריקה המרהיבות או במדינה המזרח הרחוק היפיפיות, מדובר בחוויה שמטיילים ישראלים, ומטיילים מכל העולם – לא מוכנים לוותר עליה.

כלים

 

אבל כמו לכל דבר אחר בחיים, כמו לטרק הפופלרי והנחשק ביותר, צריך לדעת להתכונן ולהתארגן מראש. מרבית הטרקים הטובים ביותר דורשים מאיתנו לא מאמץ מאמץ הן פיזי והן נפשי, הדבר האחרון שהייתם רוצים הוא לגלות שאתם זקוקים לעזרה מכל סוג שהיא כשאתם תקועים בעיצומו של מסלול טיפוס לפסגת הר.

במרבית המקרים מדובר במסלולים שרחוקים מהציביזלציה, ולכן כדאי להגיע אליהם כמה שיותר מוכנים כדי לוודא שהחוויה – לא תהרס. אז במיוחד בשבילכם, הנה רשימה הכרחית של ציוד למטיילים שיוצאים להרפתאה הבאה.

ביגוד מתאים לתנאי מזג האוויר

בראש רשימת ציוד למטיילים, נמצא נושא הביגוד. ושכזה נוגע ליציאה לטרק מאתגר במיוחד, כדאי להיות ערוכים לכל תנאי מזג האוויר שתוכלו להתקל בהם במהלך הטרק. הדבר תלוי הן בעונת השנה בה אתם מבצעים את המסלול, והן בתנאי מזג האוויר המאפיינים את המסלול בדרך כלל.

רצוי לערוך מחקר קצר בנושא רגע לפני היציאה לטרק. יכול להיות שגם תגלו שבחלקים מהמסלול צפוי לכם מזג אוויר קר במיוחד, בעוד בחלקים אחרים צפוי מזג אוויר חם ועליכם להיערך בהתאם. ביגוד תרמי הוא הפתרון האולטימיבי עבור מטיילים, שכן הוא שומר על חום הגוף מבלי להעמיס עליכם במהלך הטיול.

בנוסף, מכנסיים מתפרקים לדוגמה, יכולים להוות פתרון טוב לשינוי ממזג אוויר קר – למזג אוויר חם.

ערכת עזרה ראשונה

כפי שכבר הזכרנו, מרבית המסלולים מצויים במרחק שעות ארוכות מהערים המרכזיות ומבתי החולים. לכן, כשמדובר על ציוד למטיילים לטרקים, ערכת עזרה ראשונה היא לא רק המלצה, אלא הכרח.

כשאתם נמצאים במסלול בשטח פראי, אין לכם דרך לדעת עם מה תמודדו – שריטות מענפים, עקיצות של יתושים, פציעות שונות וכדומה.

ערכת עזרה ראשונה יכולה להוות פתרון פשוט ויעיל למידת הצורך שייעזור לכם להמשיך במסלול למרות הכל.

טלפון לוויני

בפסגות ההרים או במקומות שונים במהלך הטרק, סביר להניח תגלו שהטלפון החכם שברשותכם יעיל יותר לצילום תמונות, ולא להוצאת שיחות, וכאן בדיוק נכנס הטלפון הלוויני.

לא, אין צורך להתקשר לההורים מפסגת הטרק כדי לברר מה נשמע, אבל במידת הצורך - הטלפון הלוויני יכול להיות ההבדל בין חיים ומוות. אל תגידו "לי זה לא ייקרה", ותכינו את עצמיכם מראש.